Az októberi adattal immár harmadik hónapja nem zuhantak tovább az eladások a hazai személy- és kishaszonjármű-piacon – olvasható ki a Datahouse autópiaci adatszolgáltató októberi forgalomba helyezési jelentéséből. Ugyanakkor az a szint, amelyen stabilizálódni látszik a hazai piac, 72,7 százalékkal alacsonyabb, mint a tavaly októberi. Az elmúlt hónapban 4083 jármű kelt el, míg egy évvel ezelőtt ez a szám 14 982 volt. Ugyanakkor tény, hogy az augusztusi mélyponthoz, a 2909 járműhöz képest a szeptember – 3871 darab – és az október is növekedést hozott. A visszaesés mértéke is mérséklődött, 77,2-ről 72,7 százalékra. Figyelmet érdemel ugyanakkor, hogy a darabszámban elszenvedett visszaesés augusztus óta is nőtt, 9822-ről 10 899-re, vagyis nem minden szempontból érte el a hazai autókereskedelem a gödör fenekét.
A súlyos visszaesést elszenvedett piacon a Fordé a legnagyobb részesedés. A 11,61 százalék kicsivel nagyobb is, mint tavaly októberben volt, igaz, közben az eladott autószám negyedére zuhant. A második legtöbb eladott autóval a Volkswagen büszkélkedhet, eladásai szerényebb mértékben, 64 százalékkal estek vissza, piaci részesedését több mint két százalékkal bővítette. A harmadik helyre csúszott vissza az évtizedeken át piacvezető Suzuki, amely 5,5 százalékot veszített a piacából, s 83 százalékkal adott el kevesebbet októberben, mint egy évvel korábban. A negyedik helyezett az Opel, amely szintén komoly, 77 százalékos veszteséget szenvedett el az eladásaiban, s a piaci részesedése is több mint másfél százalékkal visszaszorult. Ám a Renault jelentősen, 2,2 százalékkal növelte részesedését, s felzárkózhatott a vezető márkákhoz. Erősített a Skoda is. Számottevően veszített viszont piacot a Toyota és a Peugeot, míg a Fiat javított. Az első tízbe beverekedte magát a Honda is, ehhez jelentősen, kettőről 3,7 százalékra tornászta fel piaci részesedését.
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott