Hűvös, vakító fény és az északi életérzés fegyelmezett, letisztult mozdulatokba zsúfolva – a Trafóban ma és holnap a svéd Andersson Dance a Robbanásra kész című munkájával a skandináv dizájn táncváltozatát mutatja be a hazai közönségnek. Örjan Andersson, a tánc Bergmanja Svédország egyik legelismertebb koreográfusa; táncosként együtt dolgozott Ohad Naharinnal, Angelin Preljocajdzsal és Jiri Kyliannal. A most bemutatott előadásban 1993-ban alapított társulata az északi ember világát, elfojtott vágyait új megvilágításban tárja fel.
Ma este a Szkénében a Tünet Együttes új előadását, Az élet értelme című koreográfiát mutatják be. A hatvanperces időmúlatás nem kevesebbre – és talán elcsépeltebbre – vállalkozik, mint hogy megválaszolja, mi is az élet értelme. A létet behálózó választási kényszer táncmodelljét Bill Viola videoművész Nantes Triptych című munkája inspirálta, amely a születés-élet-elmúlás útját járja végig. Szabó Réka rendezésében az exkrétakörös Bánki Gergő is besegít.
Szintén ma, a Mozdulatművészeti Stúdióban a Hollandiában élő Dezső Virág táncművész Lucas Acuna argentin dzsesszmuzsikussal mutatja be az improvizáción alapuló Dating Spaces című térspecifikus előadását. Őszinte nyitottság, tiszta fizikalitás jellemzi a Dezső Virág által művelt, japán gyökerekből táplálkozó mime műfajt.

Egy egész jó fizetés után kritizálja az egészségügyet a Tisza párti Kulja András