Csak az átszervezés biztos, minden más bizonytalan a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél. A közutak karbantartásáért felelős országos szervezet ebben az évben harmincmilliárd forint állami támogatásból és 6-7 milliárd forint vállalkozási bevételből gazdálkodik, de bonyolítóként részt vesz egy 25 milliárd forint uniós támogatású útfelújításban is. A fenti összeg azonban a szinten tartáshoz sem elég: az elmúlt évtizedben harmincról negyven évre nőtt a hazai úthálózat átlagéletkora, miközben tizenkét év lenne optimális – mondta el egy szakmai háttérbeszélgetésen Zsupponits Jenő vezérigazgató. A szakember szerint tíz éven át évi 120 milliárdot kellene költeni a fő- és alsóbb rendű utakra ahhoz, hogy elérjük a kívánatos szintet.
A cég állami támogatásból származó költségvetésének felét költik munkabérre. Ennek a bértömegnek a mérséklése érdekében kezdtek 2005-ben átszervezésbe – mondta a vezérigazgató. Az akkor tizenkilenc, egyenként negyvenfős megyei szervezetből elvonták az adminisztratív tevékenység jelentős részét, s létrehozták az országos központot. Ennek létszáma jelenleg 242, vagyis ennyi ember látja el 760 munkáját.
A lapunk által megkérdezett szakemberek szerint azonban hiányos a vezérigazgatói tájékoztatás. A központ mellett ugyanis létrehoztak öt régiós szervezetet 20-20, összesen száz fővel, s maradt még 20-20 munkavállaló a tizenkilenc megyei szervezetnél is. Vagyis a 2005-ös átszervezés mindössze néhány tucat adminisztratív létszám-megtakarítást hozott. Ráadásul a megyei igazgatók, akik korábban önállóan szervezték saját területükön a munkát, mindössze tizenöt százalékos kihasználtsággal dolgoztak, illetve dolgoznak ma is – hangsúlyozta Zsupponits Jenő. A jelenlegi átalakításnak épp az az értelme, hogy a nagy tapasztalattal rendelkező megyei vezetők beálljanak a sorba.
A háttérbeszélgetésen szóba került, hogy a Népszabadságban korábban megjelent adatot, amely szerint a két korábban távozott vezérigazgató-helyettes 108 millió forintos végkielégítést kapott, pontosítani kell. Az összeg ugyanis nem két, hanem több távozó munkavállaló végkielégítésére vonatkozik. Zsupponits Jenő nem kívánta közölni, hogy mennyi végkielégítést kaptak a távozó vezetők.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le