Egyre durvább a gázháború

Egyre ádázabb küzdelem folyik a lakossági gázfogyasztókért. Az egyetemes szolgáltatók megpróbálják kihasználni az EMFESZ körüli zűrzavart arra, hogy visszacsábítsák korábbi ügyfeleiket. A szabadpiaci gázszolgáltató szerint azonban övön aluli eszközökkel támadják, ezért a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Magyar Energia Hivatalhoz fordult jogorvoslatért.

Dékány Lóránt
2009. 12. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még nyáron keresték fel az EMFESZ ügynökei Mester Lászlót biatorbágyi lakásán azzal, hogy kössön előszerződést a céggel a szolgáltatóváltás előkészítése érdekében. Olvasónk elfogadta a feltételeket, aláírta a papírt, s ezzel elindította a körülbelül négy hónapig tartó átállási folyamatot. Októberben hívást kapott egyetemes szolgáltatója, a Tigáz ügyfélszolgálati irodájától, ahol a hölgy hosszasan ecsetelte, hogy a társaság tudomására jutott a szolgáltatóváltási szándéka. A folytatásban a Tigáz munkatársa felhívta Mester László figyelmét arra, hogy az EMFESZ nem törvényesen jár el, az igazgatója ellen pedig bírósági eljárás folyik, s ezért megpróbálta lebeszélni az átlépésről. Azt is hozzátették, hogy amennyiben fel akarja mondani az előszerződést, segítenek, és az ehhez szükséges iratokat elküldik a lakcímére. Ezek után a biatorbágyi fogyasztó 69763 forint tartozásról szóló számlát kapott a Tigáztól, holott olvasónk minden számláját időre befizette. Később az ügyfélszolgálaton azt a magyarázatot adták, hogy minden kilépni szándékozónak előre számlázták a decemberig becsült lehetséges fogyasztást, „mert amint azt a törvény kimondja, csak számlatartozás nélkül lehet szolgáltatót váltani”.
A Tigáz a már elvesztett ügyfeleit is megpróbálja visszacsábítani, mégpedig úgy, hogy postaládájukba olyan szórólapokat helyez el, amelyekben a visszatéréshez szükséges nyilatkozat is szerepel. Emellett a levél olyan kérdéseket tartalmaz, mint például: „Ön is furcsának tarja, hogy a sajtóhírek szerint mindössze egy dollárért adták el azt a céget, amely az ön otthonát is ellátja meleggel?”, illetve: „Önt is zavarja, hogy a kizárólag saját hasznát leső üzletkötők (…) nem mindig korrekt ígéretekkel veszik rá az embereket a gázszolgáltató-váltásra?”
Góczi István, az EMFESZ ügyvezetője a Magyar Nemzet kérdésére kifejtette: álláspontjuk szerint a Tigáz a levelek kipostázásakor egyrészt a személyes adatokkal élt viszsza. Másrészt pedig előnytelen képben tüntetik fel a szolgáltatót, ezért a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Magyar Energia Hivatalhoz fordultak. Góczi hozzátette, jelenleg is bővül a már 170 ezer fős lakossági ügyfélkörük, amelynek kevesebb mint egy százaléka gondolkodott el csupán a visszatérésen.
Nemrégiben egyébként már az E.ON is jelezte, hogy egyre több volt ügyfelük érdeklődik náluk a visszatérés lehetőségeiről. Kutas István, a társaság szóvivője lapunknak elmondta, a visszatéréshez szükséges nyomtatványok már elérhetők a cég honlapján, s mint fogalmazott: valamennyi visszatérő fogyasztót el tudják látni gázzal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.