Még nyáron keresték fel az EMFESZ ügynökei Mester Lászlót biatorbágyi lakásán azzal, hogy kössön előszerződést a céggel a szolgáltatóváltás előkészítése érdekében. Olvasónk elfogadta a feltételeket, aláírta a papírt, s ezzel elindította a körülbelül négy hónapig tartó átállási folyamatot. Októberben hívást kapott egyetemes szolgáltatója, a Tigáz ügyfélszolgálati irodájától, ahol a hölgy hosszasan ecsetelte, hogy a társaság tudomására jutott a szolgáltatóváltási szándéka. A folytatásban a Tigáz munkatársa felhívta Mester László figyelmét arra, hogy az EMFESZ nem törvényesen jár el, az igazgatója ellen pedig bírósági eljárás folyik, s ezért megpróbálta lebeszélni az átlépésről. Azt is hozzátették, hogy amennyiben fel akarja mondani az előszerződést, segítenek, és az ehhez szükséges iratokat elküldik a lakcímére. Ezek után a biatorbágyi fogyasztó 69763 forint tartozásról szóló számlát kapott a Tigáztól, holott olvasónk minden számláját időre befizette. Később az ügyfélszolgálaton azt a magyarázatot adták, hogy minden kilépni szándékozónak előre számlázták a decemberig becsült lehetséges fogyasztást, „mert amint azt a törvény kimondja, csak számlatartozás nélkül lehet szolgáltatót váltani”.
A Tigáz a már elvesztett ügyfeleit is megpróbálja visszacsábítani, mégpedig úgy, hogy postaládájukba olyan szórólapokat helyez el, amelyekben a visszatéréshez szükséges nyilatkozat is szerepel. Emellett a levél olyan kérdéseket tartalmaz, mint például: „Ön is furcsának tarja, hogy a sajtóhírek szerint mindössze egy dollárért adták el azt a céget, amely az ön otthonát is ellátja meleggel?”, illetve: „Önt is zavarja, hogy a kizárólag saját hasznát leső üzletkötők (…) nem mindig korrekt ígéretekkel veszik rá az embereket a gázszolgáltató-váltásra?”
Góczi István, az EMFESZ ügyvezetője a Magyar Nemzet kérdésére kifejtette: álláspontjuk szerint a Tigáz a levelek kipostázásakor egyrészt a személyes adatokkal élt viszsza. Másrészt pedig előnytelen képben tüntetik fel a szolgáltatót, ezért a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Magyar Energia Hivatalhoz fordultak. Góczi hozzátette, jelenleg is bővül a már 170 ezer fős lakossági ügyfélkörük, amelynek kevesebb mint egy százaléka gondolkodott el csupán a visszatérésen.
Nemrégiben egyébként már az E.ON is jelezte, hogy egyre több volt ügyfelük érdeklődik náluk a visszatérés lehetőségeiről. Kutas István, a társaság szóvivője lapunknak elmondta, a visszatéréshez szükséges nyomtatványok már elérhetők a cég honlapján, s mint fogalmazott: valamennyi visszatérő fogyasztót el tudják látni gázzal.

Megkínoztak egy nőt a pátrohai horrorházban