Mostanra az alapvető tejtermékekből, olajból, ásványvízből is az olcsóbb, úgynevezett „B” márkás élelmiszereket keresik a magyar vásárlók, miközben mennyiségben már hónapok óta spórolnak a családok – derül ki a GfK Piackutató vállalat legfrissebb felméréséből. Ez azt példázza, hogy a háztartások anyagi tartalékai az év végére kimerültek, ezért még az eddigi szűkös időszaknál is nehezebb karácsonyi szezon várható 2009-ben. Mindemellett a GfK kutatásából az is kiderül, hogy a lakosság 87 százaléka szerint a magyar gazdaságról szóló elkeserítő hírek, valamint a drámai mértékű munkanélküliség a közeljövőben sem mutatnak majd javulást, sőt, a helyzet romlani fog.
Beigazolódhat a lakosság aggodalma, az Equilor Befektetési Zrt. decemberi előrejelzésében ugyanis tegnap azt közölte: leginkább a magas munkanélküliség az oka a mélyponton lévő fogyasztásnak, azonban az állástalanok száma 2010 közepéig biztosan nem csökken, inkább tovább nő. Ráadásul a recesszió – akárcsak a nagyvilágban – Magyarországon is térdre kényszerítette a piacokat, de nálunk elhúzódhat ez a folyamat, mivel az előrejelzések szerint a GDP itthon még jövőre is csökken. Az Equilor közlése szerint a magyar kereskedők eladásai az idén már több mint 4,4 százalékkal estek vissza, ami azt vetíti előre, hogy karácsony környékén sem számíthatnak jelentős fogyasztásra az üzletek.

Bécsben elszabadult az LMBTQ őrület - videó