Mint lapunk többször megírta, a Magyar Szabadalmi Hivatal és a formatervezési tanács elnöke, Bendzsel Miklós, valamint Pohárnok Mihály formatervező 2002-ben dolgozta ki egy olyan intézmény koncepcióját, amely a kortárs formatervezőknek megmutatkozási lehetőséget és szakmai műhelyt tud biztosítani. Bár a Design Terminál megnyitását az Európa-terv révén 2003 novemberére ígérte a Medgyessy-kormány, az intézmény csak hat évvel később, idén ősszel kapott ideiglenes használatbavételi engedélyt az Erzsébet téri volt Volánbusz-pályaudvar műemléki épületére.
Az épület rekonstrukciósterv-pályázatát 2004 végén írták ki, a beruházás csúszással, 2006 októberében fejeződött be. Jelenleg is per tárgya, hogy a kivitelező minden munkát elvégzett-e a megfelelő minőségben, ám a kivitelezőt kifizették, és a garanciális javítások sem hajthatók be rajta. A pótmunkákraaz idén tavasszal írtak ki közbeszerzési eljárást. A beruházás felelőse, a Miniszterelnöki Hivatal alá tartozó Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSZF) múlt év márciusában indította el a használatbavételi eljárást.
A beruházás ma sincs kész, mert a befejezési munkálatok során továbbra is rendre kimaradt valami, ami a használatbavételi engedélyhez szükséges – írta a Hírszerző. A KSZF vezetője 2010 áprilisára ígérte a befejezést, ám az internetes lap információi szerint addigra sem biztos, hogy elkészül a Design Terminál, amelyre 2009 szeptemberéig több mint 840 millió, nem hivatalos források szerint egymilliárd forintot is ráköltöttek.
A Hírszerző birtokába jutott a Miniszterelnöki Hivatal ellenőrzési főosztályának tíz évig nem nyilvános jelentése, amely azt tárta fel, miért nem volt elég az idő és a pénz a budapesti volt Volánbusz-pályaudvar felújítására: durva adminisztrációs hibák, súlyos vagyoni károkat okozó szerződéskötések, vállalkozói visszaélések sora, felelőtlenség, gondatlanság, hozzá nem értés és korrupciógyanú merül fel a portál szerint.

Ezt a kvízt csak kevesen töltik ki hibátlanul – Ön felismeri, mi magyar találmány?