Visszaesett a világgazdaság teljesítménye, és ez a kis- és középvállalkozásokat (kkv) is sújtja. Miközben a cégvezetők többsége igyekszik minél többet spórolni, arra is próbál választ találni, hogyan tarthatja fenn termelékenységét és teheti szervezettebbé a munkát. A két kulcsszó számukra a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés. Ezt felismerve alkotta meg a T-Systems – a Magyar Telekom-csoport üzleti partnereket kiszolgáló üzletága – a Virtualoso névre keresztelt termékcsomagot, amellyel a kkv-knak kínálnak informatikai megoldást. A lépést – mint azt a társaság közölte – a válság mellett az is időszerűvé tette, hogy az ágazatban már kéznél vannak azok az online előfizethető és igénybe vehető alkalmazások, amelyekkel egy-egy vállalat hatékonyságának növelése rövid időn belül realizálható beruházásidíj-mentesen. Ahhoz azonban, hogy mindezekre komplex szolgáltatásként tartson igényt egy vállalkozás, szemléletváltásra van szükség, azaz arra, hogy a berögzült, régi eljárások továbbvitele helyett valóban hasznot hozó és fajlagosan kisebb költséggel járó informatikai megoldásokat használjanak, amelyeknek egyik formája a közös online munkára épülő IT-alkalmazások igénybevétele.
Ennek első lépése az elérhetőség biztosítása minden munkatárs számára az e-mail használatával és a naptárak egymás közötti megosztásával, hogy a megbeszélések, találkozók, illetve egyeztetések szervezése gördülékeny legyen cégen belül és kívül is. Az e-mailekhez és naptárhoz pedig már nemcsak számítógépünkről, hanem menet közben, mobiltelefonunkról is hozzáférhetünk. Szintén érdemes megteremteni a közös dokumentumkezelést. Így csökkenteni lehet a feldolgozási időt és segíteni a visszakereshetőséget. Egy webes felület révén a jogosultak számára bárhol elérhetővé tehetők a dokumentumok. Munkatársaknak, partnereknek vagy ügyfeleknek így biztosíthatók a közös munka feltételei. Ma már az sem akadály infokommunikációs szempontból, hogy az egymástól távol lévő, akár más városban vagy országban tartózkodó kollégák is bekapcsolódjanak a közös munkába. Az utazások és a közlekedési dugókban elvesztegetett idő hang- és videokonferencia használatával kiváltható. A tárgyaló felek számítógépeken keresztül virtuális tárgyalóban, folyamatos telefonos kapcsolat mellett tudnak megbeszéléseket folytatni, dokumentumokat részletekbe menően egyeztetni: szerkeszteni, módosítani és véglegesíteni. Végül az egyre nagyobb dokumentum és adatmennyiség tárolásáról, biztonságos elérésről is gondoskodni kell. Az újra meg újra bővített saját tárhelyek helyett egyszerűbb megoldás a szerverkapacitások bérlete olyan IT-szolgáltatótól, amely az adatok korszerű tárolását és szünetmentes működést garantál a nap 24 órájában, mindezt a saját megoldásnál alacsonyabb költségen. Minderre a Virtualoso szolgáltatásai – a Virtualoso Email, a Virtualoso Workplace, a Virtualoso Meeting és a Virtualoso Server – a piacon eddig egyedülálló módon, havi, fixdíjas bérleti formában nyújtanak megoldást, jelentős megtakarítást és hatékonyságnövelést elérve. A szolgáltatás népszerűségét jelzi, hogy a nyári indulás óta közel kilencszáz szerződést kötött a társaság.
A Virtualosót a szakma is elismeréssel fogadta: az IT-business szaklap által felkért független zsűri idén a T-Systemsnek ítélte oda a nagyvállalati kategóriában a Leadership Award díjat, amellyel annak példaértékű, innovatív infokommunikációs jelentőségét méltatták.

Rejtélyes holttestet találtak, helyszínelők lepték el a környéket