Valamivel kevesebb, mint 3500 új autó kelt el hazánkban novemberben. Ez a szám nagyságrendileg ezerrel nagyobb, mint az augusztusban regisztrált forgalom – áll a Datahouse autóipari adatszolgáltató legfrissebb jelentésében. A novemberi adat ugyanakkor 6619-cel kevesebb, mint az egy évvel korábban mért adat. Az új autók hazai piaca az elmúlt hónapban 65,7 százalékkal zsugorodott, míg a teljes idei személyautó-forgalom visszaesése 63,9 százalékos. A kishaszonjármű-piac visszaesése valamivel kisebb, novemberben 53, míg az első tizenegy hónapban 50,8 százalékos volt.
A novemberi eladási adatok alapján – hosszú hónapok után először – ismét a Suzuki a legnépszerűbb márka hazánkban. A 490 eladott autóval a piac 14,16 százalékát birtokolja, és ez a részesedés még nőtt is a tavalyi adathoz képest, akkor az eladott 1333 autó csak 13,23 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A dobogón a Ford és az Opel található még, a további sorrend: Volkswagen, Renault, Skoda, Toyota, Fiat. A nagy vesztesek közé, került a Chevrolet, amely 84, a Seat, amely 82, a Saab, amely 83 és a Lada, amely 92,8 százalékot zsugorodott novemberben. Autópiaci elemzők szerint a Suzuki erőre kapása arra utal, hogy a háztartások életjelt adtak magukról. Az éves értékesítés tükrében azonban továbbra is a Ford vezeti a piacot 7270 egységgel, igaz, a Suzuki mindössze 200 darabbal maradt el tőle. A további sorrend Opel, Volkswagen, Toyota, Renault, Skoda. A legnépszerűbb modell a Suzuki SX4.
Az európai piacok sokkal élénkebbek a magyarnál, a mi kétharmados zuhanásunkhoz képest ott masszív növekedést mértek. Az októberben eladott 1,257 millió autó 12,8 százalékos emelkedést mutat tavaly októberhez képest – derült ki a JATO Dynamics autóipari piackutató cég jelentéséből. Azonban ezek a számok a tavalyi, már recesszió sújtott, ám akciószegény piachoz viszonyított eredményeket tükrözik. Az egész évet tekintve azonban a piac negatív számot mutat. Az idén az első tíz hónapban 12,119 millió autót értékesítettek Európában, ami 4,1 százalékkal, nagyjából félmillió darabbal kevesebb, mint 2008 azonos időszakában.
A legnagyobb európai piacokon: Németországban, Olaszországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban és Spanyolországban mind sikerült az októberi eladási eredményeit növelni. Ám elemzők arra mutattak rá, hogy ezekben az országokban kivétel nélkül fellelhetők voltak az eladást ösztönző roncsprémium-akciók. Eközben erős választóvonal alakul ki a kelet-európai országok zsugorodó piacai és a prosperálóbb Nyugat-Európa között. A JATO Dynamics elemzője szerint a roncsprémium az a többlet, amellyel a gazdagabb országok élénkítik a piacaikat.
Halálra gázoltak egy gyalogost az autópályán Iváncsánál