Már kódolta a feszültséget a Honda-erőforrások kötelezően előírt használata, amely tegnap abban manifesztálódott, hogy megszünteti a gyorsaságimotoros-vb 250 kcm-es kategóriáját jövőre felváltó Moto2-es programját az Aprilia, amellyel Talmácsi Gábor gyári pilótaként november elején kötött szerződést. A gazdasági világválságra való tekintettel az új géposztályban minden motorkerékpárt Honda motorokkal és Dunlop gumikkal kell ellátni, amit az Aprilia hírnevéhez méltatlannak talál. „Az olasz és európai piacon vezető szerepet betöltő Aprilia csoport szerint értelmetlen, és a cég hírnevét hátrányosan befolyásolja egy olyan versenysorozatban való részvétel, amelyben az összes istálló arra van kényszerítve, hogy egy másik gyár erőforrásait használja” – áll az olasz vállalat tegnapi közleményében.
A Marca című spanyol sportnapilap internetes kiadása szerint az Aprilia döntése öt Moto2-es versenyzőt érint: Talmácsit és Andrea Iannonét (Speedup Aprilia Team), Mike DiMegliót és Julián Simónt (Aspar Team), illetve a saját csapattal induló Karel Abrahamot. Honfitársunk és Iannone helyzetét nehezíti, hogy a Speedup tulajdonosa, Luca Boscoscuro az Aprilia alkalmazottja; nem biztos, hogy megéri feladnia a biztos állását. Idő van még, hiszen a 2010-es idény április 11-én kezdődik, addig kell megoldást találni Talma menedzsmentjének, amely november 7-én jelentette be, hogy a magyar motoros a Speedup Aprilia Team színeiben, gyári pilótaként, a Moto2-ben versenyez 2010-ben. Itt 40 versenyző indul 600 kcm-es Honda-gépekkel, ezekhez a váz választható. Aprilia már nem, de Stefano Favaro me-nedzser szerint a héten kiderül, mely vázzal megy tovább a csapat.

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja