Vitatja a VDSZSZ szakszervezet mozdonybeszerzést kifogásoló állításait a MÁV. Lapunk tegnapi számában az érdekképviseletre hivatkozva írtuk, hogy egy szakvélemény szerint a piacon hozzáférhető mozdonyok közül nem a kiválasztott Bombardier TRAXX energiafogyasztása a legkedvezőbb. A VDSZSZ a MÁV felügyelőbizottságának tagjaként – állításuk szerint – a döntés idején nem jutott hozzá a szakmai anyaghoz. A MÁV cikkünkre reagálva tegnap közölte: ez nem igaz, a társaság igazgatósága a szükséges dokumentumokat átadta az ellenőrző testületnek.
A vasúttársaság szerint nem felel meg a valóságnak az sem, hogy a MÁV Zrt. felügyelőbizottsága a mozdonybeszerzéssel kapcsolatos korábbi döntés felülvizsgálatáról döntött. Valójában az történt, hogy a testület november 12-i ülésén a már korábban jóváhagyott beszerzés finanszírozásáról hozott határozatot. A vasúttársaság szerint a mozdonyok beszerzésére kétszakaszos közbeszerzési eljárásban került sor. A megadott határidőig három pályázó jelezte részvételét, mindhárman felszólítást kaptak a rájuk vonatkozó hiányok pótlására. E felhívásnak azonban csak a Bombardier tett eleget maradéktalanul, ezért a MÁV Zrt. ajánlattételre az egyetlen érvényes jelentkezést benyújtó Bombardier-t kérte fel.
A vasúttársaság tegnapi közleményében hangsúlyozza azt is, hogy Andrási Miklós, a MÁV Zrt. jelenlegi elnök-vezérigazgatója a mozdonybeszerzési tender előkészítése, kiírása és elbírálása időszakában nem állt munkaviszonyban a MÁV Zrt.-vel. Márkus Imre pedig ez év január 1-jétől a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója, így a döntés-előkészítésben és a döntéshozatalban egyikük sem vett részt.
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak