Az év végére elérheti a 95 milliárd forintot az internetes forgalom a tavalyi 63 milliárd után. 2008 volt az első olyan év, amikor a korábbiakhoz képest jelentősen emelkedett az online értékesítés szerepe; tavaly a legalább egy alkalommal a világhálóról vásárlók száma megközelítette a 750 ezer főt – áll a GKIeNET piackutató társaság felmérésében. Eszerint az internetes vásárlás további elterjedésének az egyik legfőbb akadálya a fogyasztói bizalom hiánya, valamint a fizetési szokások „konzervatív” volta. A vásárlók nem szívesen fizetnek előre olyan javakért, amelyeket csak a képernyőjükön láttak, amit jól mutat, hogy az online üzletek kuncsaftjainak 92 százaléka utánvétes fizetést választott, amelyből 47 százalék volt futárszolgálatos és mindössze egy százalék a postai utánvét. Az esetek 44 százalékában a helyszínen készpénzzel fizettek a megrendelők, mindössze öt százalék választotta a banki átutalást, és csak három az online bankkártyás fizetési lehetőséget. A mobiltelefon segítségével (SMS küldésével) való fizetés egyik válaszoló webáruháznál sem fordult elő, míg az egyéb kategóriában a csekkel (készpénzes átutalási megbízással) fizetést a tranzakciók elhanyagolható hányadában említették
– Az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az online (akár bankkártyás, akár átutalásos) fizetéssel szemben egyáltalán nem nő a bizalom. A kiszállítási árak emelkedése a futárszolgáltatások súlyának csökkenését eredményezik, miközben személyes átvétel a vásárlások még mindig közel felében tapasztalható – derül ki a kutatásból. A GKIeNET tapasztalatai szerint Magyarországon 2008-ban az online kiskereskedelmi boltok közel felénél az éves nettó árbevétel nem érte el az ötmillió forintot. Bár ez az arány magasnak mondható, jelentős javulás ment végbe az elmúlt két-három évben: az online vásárlás fejlődésének korai szakaszában az áruházaknak még több mint a háromnegyede ebbe a meglehetősen alacsony forgalmú kategóriába tartozott. A felmérés alapján említésre méltó adat az is, hogy a forgalom nyolcvan százalékát továbbra is a húsz legnagyobb webbolt generálja.
Egyre elterjedtebb a kereskedelem a lakosság körében is, amihez az úgynevezett online aukciós piacterek jelentik a legjobb közvetítői felületet. Mint azt a Vatera.hu közölte, weboldalukon a regisztráltak száma átlépte az egymilliót, amiben komoly szerepe van az elmúlt hónapok erőteljes reklámkampányának. A társaság regisztrált ügyfeleinek száma az október és november közepe között zajlott „tagtoborzó” során 67 százalékkal nőtt a korábbiakhoz képest. Ezen időszak alatt a napi licitek száma 14 százalékkal, míg az átmenő forgalom 15 százalékkal emelkedett. Az online piactéren napi átlagban 54 millió forint értékben cseréltek gazdát a portékák.

Meghalt a kisfiú, akit agyevő amőba támadott meg a párkányi fürdőben