A MÁV-nak tavaly március 31-ig kellett kiürítenie a Nyugati pályaudvar mögötti területet és átadni a kormányzati negyed – végül meg nem nevezett – beruházójának. Ezért motorszíneknek és műhelynek kellett működési területet találni, s a helyszínnek Istvánteleket, a MÁV egyik telephelyét szemelték ki. Ráadásul a MÁV korábban már készíttetett terveket Istvántelek fejlesztéséről, s az akkor elkészült terveket nem módosították a későbbi szükségleteknek megfelelően, a részletek kidolgozását pedig rábízták a kivitelezőre.
Így a munkálatok elhúzódtak, s a kivitelező pótmunkaigénnyel állt elő. A MÁV engedett a kérésnek, a Balo Kft.-t bízta meg a pótmunka elvégzésével. A szerződés értéke 458 millió forint.
A belső ellenőri jelentés számos mulasztást, hibát tárt fel, s javaslatot tett a felelősök megnevezésére. Többek között megállapította, hogy felelősség terheli Zsákay László Györgyöt, a MÁV Trakció – azóta távozott – vezetőjét, Polgár Józsefet és Boros Józsefet, a MÁV Gépészet illetékeseit.
A Balo Kft. rendelésállományának jelentékeny része származik az államvasúti körből. Vezetői között több volt szocialista politikus található, például a névadó Balogh Ernő vagy Hámori Csaba, a Baloldali Tömörülés Platform alelnöke.
Részletek a 11. oldalon
Napi balfék: Itt van Magyar Péter üzenete a nézőknek!