origo.hu
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál
Kormányprobléma a Toyotánál. Újabb visszahívást mérlegelnek a Toyotánál. A japán autógyár alelnökének közlése szerint most a Corolla típus szervokormányát vizsgálják, mert előfordulhat, hogy vezetés közben nehezen forgatható. Rájár a rúd a korábban a megbízhatósági toplistákat vezető japán autómárkára. Alig három hét alatt több mint tízzel emelkedett a Toyota gépkocsik gázpedálproblémájával kapcsolatba hozott halálesetek száma az Egyesült Államokban. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság adatai alapján összesen 34 halálos kimenetelű baleset hozható összefüggésbe a hibás Toyotákkal. A japán gyártó világszerte több mint nyolcmillió – hazánkban 22 ezer – autót rendelt vissza javításra.
Rohamtempóban vonta vissza az eredetiségvizsgálat szabályozását a kormány. A január 1-jén életbe lépett verdikttel szemben ezután ismét csak az eladáskor lesz szükség ilyen vizsgálatra – jelentette be tegnap a kormányszóvivő. A közlekedési miniszter új rendelete szerint mától hatályát veszíti az az előírás, hogy a 2006 előtt forgalomba helyezett autók esetében a műszaki vizsgával egy időben el kell végeztetni az eredetvizsgálatot is. A változtatás eredményeként ezentúl az 1998 előtt forgalomba helyezett autók esetében sem lesz kötelező az egyesített vizsgálat. A módosítás után a műszaki és a környezetvédelmi vizsgálatot – azaz a zöldkártya kiállítását – továbbra is egy időben, egy helyen fogják elvégezni. A kormány keresi a megoldást, amellyel kárpótolhatná azokat, akik már kifizették az eredetvizsga díját – ígérte a kormányszóvivő.
Követhetetlen kapkodás jellemzi a közlekedési kormányzat tevékenységét – mondta lapunknak Gyöngyössy András, az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesületének (EME) elnöke az autós nagykoalíció civil szervezet bemutatkozó rendezvényén. Az EME, amely tagja az autós ernyőszervezetnek, régóta javasolja a kormányzatnak, hogy német mintára alakítsák át a környezetvédelmi vizsgálat szabályozását. A motorok üzemanyag-ellátó rendszereinek, illetve vezérlésének fejlődésével ugyanis megváltozott az időszakos vizsgálat jelentősége. A hagyományos, karburátoros motorok esetében továbbra is érdemes időről időre megvizsgálni, nem állítódott-e el egy-egy csavar, de a korszerű, számítógép-vezérelt motorelektronikák esetében már nincs beavatkozási lehetőség. A vizsgabiztos csak azt állapíthatja meg, működik-e a vezérlés, vagy sem. Ha működik, nincs vele tennivalója, ráütheti a pecsétet. Mivel a forgalomból lassan kikopnak a karburátoros autók, Gyöngyössy András szerint úgy, mint mostanában Németországban teszik, a közlekedési hatóságnak inkább az olyan új vezetést segítő elektronikákra kellene fókuszálnia, mint a kitörésgátló, a vészfékrásegítő, illetve a légzsákok, és azt kellene vizsgálnia, hogy valóban működnek-e.
Meg kell fontolnia a kormánynak, hogy visszavonja-e a vagyonadó gépkocsikra vonatkozó szabályozását – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) társelnöke. Abszurd, hogy a törvényalkotók a gépjárművek százféle tulajdonsága közül épp a motor teljesítményét emelik ki. A januári 55 százalékos újautó-piaci visszaesés okairól Erdélyi elmondta, hogy tavaly sok márkakereskedő adott el gépkocsit külföldi kereskedőknek. Ennek mértéke elérte a teljes forgalom 24 százalékát. Mivel ezt a sajátos exportot a környező országok roncsprémiumszabályai generálták, ennek a forgalomnak a hiánya mutatkozik meg az idei adatokon.
Késnek a csekkek. A biztosítási alkuszok eddigi tapasztalata szerint sok ezer autós a mai napig nem kapta meg az idei első kötelező biztosítási díj befizetésére szolgáló csekket. Bár az új törvényi szabályozás már hatvannapos haladékot biztosít az első részletek kiegyenlítésére, lassan ez a határidő is lejár. Az autósoknak kérniük kell a befizetési csekket a biztosítójuktól, mivel az első díjrészletet legkésőbb március 1-jéig be kell fizetniük.
Razzia a fényezőknél. Előzetes értesítés nélkül helyszíni szemlét tartott tegnap több autófényezési üzletben érintett vállalkozásnál a Gazdasági Versenyhivatal. A hatóság gyanúja szerint a társaságok rendszeresen egyeztettek a fényezőanyagok áráról és az autófényezési szervizdíjakról.
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál
Magyar Péter a mesterséges intelligenciától eljutott odáig, hogy bort ivott + videó
Most kaptuk a borzalmas hírt: gázolt a HÉV, jelenleg is mentenek
Döbbenetes fordulat Brüsszelben: rájöttek, hogy a béke érdekében is lehet költekezni
Teljes a káosz, Pep Guardiola üzent Szoboszlaiéknak
Újabb hangfelvétel érkezett! Magyar Péter „kiszórt kib*szott sok pénzt, 103 milliót a Hősök terei izére”
Egy demens vénember jól szórakozik
Szürreális felvétel került elő a 22 éves Pep Guardioláról - videó
Lila ágyban aludt a Ferencváros vezetőedzője, azonnal rászóltak, hogy kérjen cserét
Kiengedték a börtönből a móri mészárlás miatt tévesen elítélt Kaiser Edét
Mi a vélerménye Magyar Péterről? Szavazzon!
Kuncze Gábor szégyenteljes kirohanása borzolja a kedélyeket
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.