Már a Suzuki sem kelendő gépkocsi

2010. 02. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavaly januári, már a válság idején mért eladási adatokhoz képest újabb 55 százalékkal zuhantak az eladási számok a magyar újautó-piacon. Ez azt jelenti, hogy mindössze 2767 új személygépkocsit helyeztek forgalomba az új év első hónapjában Magyarországon, szemben a tavaly januári 6077-tel. Az eladási szám a tavaly decemberi 4309-hez képest is visszaesés, és ezzel megtört a tavaly augusztusi mélypont óta tartó lassú, de folyamatosan emelkedő trend is.
A márkák közül a legtöbbet a Suzuki veszítette, igaz, az esztergomi gyár terméke tavaly év végére alaposan összeszedte magát, és magasan a legnagyobb piaci részesedést tudva magáénak, visszaszerezte piacvezető pozícióját. Ebből a mennyből zuhant most 77,74 százalékkal a pokolba a hazai autóként is számon tartott japán márka. A zuhanás nemcsak abszolút értelemben nagy, hanem a többi márkához képest is.
A januári toplistán a Suzuki 4,7 százalékot vesztve piaci részesedéséből, csupán a hetedik helyet foglalja el, s megelőzi nemcsak a Ford, a VW, a Skoda, az Opel, a Toyota, de még a Renault is, amely egyébként ugyancsak 66,8 százalékkal kevesebb autót értékesített, és több mint két százalékkal csökkent a piaci részesedése is.
Az abszolút számokat nézve ez azt jelenti, hogy amíg tavaly januárban 557 autót adtak el Suzuki emblémával, addig a múlt hónapban mindössze 124-et. Ez arra is felhívja a figyelmet, hogy az esztergomi márka vásárlói, vagyis a kevésbé tehetős családok jórészt ismételten kivonultak az új személyautók piacáról, és a fizetőképes kereslet ilyen mértékű csökkenése nem sok jót ígér a gépjármű-kereskedőknek a 2010-es esztendőre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.