A tavaly januári, már a válság idején mért eladási adatokhoz képest újabb 55 százalékkal zuhantak az eladási számok a magyar újautó-piacon. Ez azt jelenti, hogy mindössze 2767 új személygépkocsit helyeztek forgalomba az új év első hónapjában Magyarországon, szemben a tavaly januári 6077-tel. Az eladási szám a tavaly decemberi 4309-hez képest is visszaesés, és ezzel megtört a tavaly augusztusi mélypont óta tartó lassú, de folyamatosan emelkedő trend is.
A márkák közül a legtöbbet a Suzuki veszítette, igaz, az esztergomi gyár terméke tavaly év végére alaposan összeszedte magát, és magasan a legnagyobb piaci részesedést tudva magáénak, visszaszerezte piacvezető pozícióját. Ebből a mennyből zuhant most 77,74 százalékkal a pokolba a hazai autóként is számon tartott japán márka. A zuhanás nemcsak abszolút értelemben nagy, hanem a többi márkához képest is.
A januári toplistán a Suzuki 4,7 százalékot vesztve piaci részesedéséből, csupán a hetedik helyet foglalja el, s megelőzi nemcsak a Ford, a VW, a Skoda, az Opel, a Toyota, de még a Renault is, amely egyébként ugyancsak 66,8 százalékkal kevesebb autót értékesített, és több mint két százalékkal csökkent a piaci részesedése is.
Az abszolút számokat nézve ez azt jelenti, hogy amíg tavaly januárban 557 autót adtak el Suzuki emblémával, addig a múlt hónapban mindössze 124-et. Ez arra is felhívja a figyelmet, hogy az esztergomi márka vásárlói, vagyis a kevésbé tehetős családok jórészt ismételten kivonultak az új személyautók piacáról, és a fizetőképes kereslet ilyen mértékű csökkenése nem sok jót ígér a gépjármű-kereskedőknek a 2010-es esztendőre.
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál