Leginkább a kis- és középvállalati szegmens kénytelen racionalizálni információtechnológiai (IT) kiadásait, hiszen a gazdasági válság, illetve a kedvezőtlen piaci változások őket érintették legelőször és legerőteljesebben. Esetükben akár létkérdéssé is válhat az infrastruktúra költséghatékonyabbá és az egyedi igényeknek jobban megfelelő méretűvé alakítása. Ennek folytán a cégvezetők az új, célravezető IT-megoldások feltérképezésekor a korábbi hozzáállásukhoz viszonyítva nyitottabban közelítenek az egységes, interneten keresztüli (IP) technológián alapuló hang-, adat- és internetalkalmazások felé, amelyek úgy nyújtanak gyors és biztonságos informatikai hátteret, hogy egyúttal csökkentik a vállalati költségeket, illetve rugalmasabbá teszik a munkavállalók kommunikációs lehetőségeit. Nemzetközi kutatások alapján ugyanis tényként állapítható meg, hogy az IP-alapú egységes kommunikációs alkalmazásokat bevezető cégek dolgozói napi 32 percet takarítanak meg azzal, hogy korszerű telekommunikációs eszközökkel végzik munkájukat.
A Magyar Telekom Nyrt. vállalati üzletága, a T-Systems integrált szolgáltatásokat kínál a kis- és középvállalkozásoknak, így a cégek a vezetékes hang-, internet- és adatcsomagokhoz költséghatékony módon, beruházás nélkül juthatnak hozzá. A társaság megoldásai között megtalálhatók a megszokott alközponti funkciókat nyújtó intelligens routerek, kiegészítve a ma már elengedhetetlen tűzfalfunkcióval, de igény esetén a cég a végponti IP-telefonokat és azok üzemeltetését is biztosítja. Mint azt Fábián Zoltán, az IT-szolgáltatásportfólió termékmenedzsment-osztályvezetője közölte, a rendszer karbantartásával járó feladatokat teljesen leveszik a helyi informatikusok válláról, ők több időt fordíthatnak az egyéb céges feladatokra és fejlesztésekre. A költségcsökkentést a telephelyek közötti nullaforintos percdíjakkal támogatják, ráadásul az IP-hálózatukon telefonáló üzleti ügyfelek egymást egy forintért hívhatják. Ezen túlmenően a telephelyek összekötésén kívül lehetőséget adnak azok biztonságos, távoli elérésére is, ráadásul egy kiegészítő szoftver segítségével számítógépen keresztül akár egy külföldi út során is úgy telefonálhatunk, mint az irodából. – Az IP-telefon használatával a mobiltelefonoknál már megszokott kényelmi funkciók állnak rendelkezésünkre. A telefon kijelzőjén keresztül beállíthatunk egyedi háttérképet és csengőhangot, elérhetjük a közös vállalati telefonkönyvet, vagy a számítógéppel párosítva a gépen megjelenő bármelyik szám azonnal felhívható.
A T-Systems a tőle megszokott módon az ügyfelek minőségi kiszolgálására törekszik, ezért az IP-alapú megoldásait csak nagy rendelkezésre állású, szimmetrikus internettel egy csomagban ajánljuk ügyfeleinknek – húzta alá Fábián, hangsúlyozva: a már meglévő hálózati infrastruktúrához illeszthető rendszer biztonságos kommunikációt szavatol az ügyfelekkel és az üzleti partnerekkel való kapcsolattartáshoz is. A T-Systems által kínált IP-szolgáltatás iránt a szakértők egyre erősödő keresletet prognosztizálnak az év második felére a válság elhúzódása miatt is.

Deák Dániel: A Harcosok Klubja nagyon komoly újításnak minősül, nemcsak a magyar politikai életben, hanem egész Európában