Megoldás a költségcsökkentésre

Az infokommunikációs technológiák használatának házon belüli újragondolása jelentősen hozzájárulhat a recessziós időszak sikeres átvészeléséhez. A szolgáltatók tapasztalatai szerint a legtöbb hazai vállalkozás éppen ezért az idén kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a hatékonyságnövelés és az optimális működés érdekében felülvizsgálja saját rendszereit. Szolgáltatásportfóliója bővítésével ebben segít a T-Systems.

Bodacz Péter
2010. 02. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Leginkább a kis- és középvállalati szegmens kénytelen racionalizálni információtechnológiai (IT) kiadásait, hiszen a gazdasági válság, illetve a kedvezőtlen piaci változások őket érintették legelőször és legerőteljesebben. Esetükben akár létkérdéssé is válhat az infrastruktúra költséghatékonyabbá és az egyedi igényeknek jobban megfelelő méretűvé alakítása. Ennek folytán a cégvezetők az új, célravezető IT-megoldások feltérképezésekor a korábbi hozzáállásukhoz viszonyítva nyitottabban közelítenek az egységes, interneten keresztüli (IP) technológián alapuló hang-, adat- és internetalkalmazások felé, amelyek úgy nyújtanak gyors és biztonságos informatikai hátteret, hogy egyúttal csökkentik a vállalati költségeket, illetve rugalmasabbá teszik a munkavállalók kommunikációs lehetőségeit. Nemzetközi kutatások alapján ugyanis tényként állapítható meg, hogy az IP-alapú egységes kommunikációs alkalmazásokat bevezető cégek dolgozói napi 32 percet takarítanak meg azzal, hogy korszerű telekommunikációs eszközökkel végzik munkájukat.
A Magyar Telekom Nyrt. vállalati üzletága, a T-Systems integrált szolgáltatásokat kínál a kis- és középvállalkozásoknak, így a cégek a vezetékes hang-, internet- és adatcsomagokhoz költséghatékony módon, beruházás nélkül juthatnak hozzá. A társaság megoldásai között megtalálhatók a megszokott alközponti funkciókat nyújtó intelligens routerek, kiegészítve a ma már elengedhetetlen tűzfalfunkcióval, de igény esetén a cég a végponti IP-telefonokat és azok üzemeltetését is biztosítja. Mint azt Fábián Zoltán, az IT-szolgáltatásportfólió termékmenedzsment-osztályvezetője közölte, a rendszer karbantartásával járó feladatokat teljesen leveszik a helyi informatikusok válláról, ők több időt fordíthatnak az egyéb céges feladatokra és fejlesztésekre. A költségcsökkentést a telephelyek közötti nullaforintos percdíjakkal támogatják, ráadásul az IP-hálózatukon telefonáló üzleti ügyfelek egymást egy forintért hívhatják. Ezen túlmenően a telephelyek összekötésén kívül lehetőséget adnak azok biztonságos, távoli elérésére is, ráadásul egy kiegészítő szoftver segítségével számítógépen keresztül akár egy külföldi út során is úgy telefonálhatunk, mint az irodából. – Az IP-telefon használatával a mobiltelefonoknál már megszokott kényelmi funkciók állnak rendelkezésünkre. A telefon kijelzőjén keresztül beállíthatunk egyedi háttérképet és csengőhangot, elérhetjük a közös vállalati telefonkönyvet, vagy a számítógéppel párosítva a gépen megjelenő bármelyik szám azonnal felhívható.
A T-Systems a tőle megszokott módon az ügyfelek minőségi kiszolgálására törekszik, ezért az IP-alapú megoldásait csak nagy rendelkezésre állású, szimmetrikus internettel egy csomagban ajánljuk ügyfeleinknek – húzta alá Fábián, hangsúlyozva: a már meglévő hálózati infrastruktúrához illeszthető rendszer biztonságos kommunikációt szavatol az ügyfelekkel és az üzleti partnerekkel való kapcsolattartáshoz is. A T-Systems által kínált IP-szolgáltatás iránt a szakértők egyre erősödő keresletet prognosztizálnak az év második felére a válság elhúzódása miatt is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.