A korábbi karcsúsítási elképzelésekkel szemben tovább növeli az irányító apparátus létszámát a Magyar Közút (MK) Nonprofit Zrt. új szervezetátalakítási tervezete. A lapunk birtokába került dokumentum szerint a tavaly októberben kihirdetett 15 helyett 27 igazgató, 77 helyett 101 osztályvezető dirigálja majd a közútfenntartó végrehajtó apparátusát. A szervezet vezérigazgatója, Zsupponits Jenő korábban azt válaszolta kérdésünkre, hogy az átszervezésnél épp a szervezet áramvonalasítása a cél. Mint mondta, 45 igazgató helyett 15, 80 osztályvezető helyett 55-60, s az üzemmérnökségek megerősítése – ezt eredményezi az általa kezdeményezett (és úgymond „az állami szervezetektől elvárt”) átalakítás. Ehhez képest az új, januári tervezetben alaposan átforgatták az irányítási struktúrát. Míg ősszel hét regionális igazgató irányításával hét főmérnök igazgatta volna a 77 végrehajtó üzemmérnökséget, addig a mostani terv szerint a hét főmérnök alá kerültek az igazgatók, de már nem heten, hanem tizenkilencen. Ugyanakkor az üzemmérnökségeket továbbra is a régiós főmérnökök irányítják, a megyei igazgatók csupán a vállalkozási feladatokat végzik. A lapunkat tájékoztató közutas szakemberek szerint az átalakítás, illetve a gyorsan változó elképzelésekről kiszivárgó hírek valósággal szétzilálják a téli időben egyébként teljes gőzzel dolgozó útkezelő szervezetet. A tervezett átalakítás befejezésére kijelölt április 30-i időpont arra enged következtetni, hogy politikai szempontok vezérelték vagy vezérlik a szervezet vezetőjét, illetve megbízóját, a közlekedési minisztert. Lapunk kérdésére a szakminisztériumban azt mondták, hogy még nem érkezett meg a Magyar Közút vezetőjének szervezetátalakítási javaslata, ezért nem tudtak válaszolni arra a kérdésünkre, hogy a miniszter hozzájárulását adja-e a tervhez vagy sem.
Zsupponits Jenő vezérigazgató szakmai rendezvényeken többször váltott ki megrökönyödést elgondolásaival. Ilyen volt az az elképzelése, amely szerint a Magyar Közút az általa kezelt 30 ezer kilométernyi úthálózat több mint 10 százalékáról, 3000–5000 kilométernyi közút fenntartásáról lemond, hogy belül maradhasson szűkre szabott költségkeretén. A vezető később visszakozott, amikor az üzemmérnökségek vezetői elé tárták, hogy büntetőjogi felelősség kötelezi őket a rájuk bízott úthálózat fenntartására.
Meglepő fordulatot tartogat az időjárás