Kelendő „kokárdás” termékek

Egyre tudatosabban vásárolnak honfitársaink. A friss felmérések szerint napjainkban reneszánszukat élik a magyar termékek, a külföldi portéka helyett immár a hazait részesíti előnyben minden második vásárló. A jelek szerint már a külföldi tulajdonú üzletláncok is rájöttek arra, hogy az a legjobb reklám, ha magyar termékkel csalogatják a vevőket.

2010. 03. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tízből nyolc vásárló ma már megnézi a termékek származását a csomagoláson, míg a magyarok háromnegyede tudatosan figyel arra, hogy hazai élelmiszer kerüljön a családi asztalra – állapította meg legutóbbi kutatásában a Szonda Ipsos. A felmérés rámutatott arra, hogy honfitársaink a korábbi évekhez képest egyre tudatosabban keresik a magyar termékeket a boltokban. Az alapvető élelmiszereknél különösen fontos ez a szempont a pékáruknál, a tojásnál, a baromfinál és más húskészítményeknél, valamint a tejtermékek esetében, míg a szeszes italoknál és az édességeknél számít a legkevésbé, hogy amit választunk, az belföldi legyen. A piackutató szerint egyetlen év alatt közel 40 százalékkal nőtt azoknak az aránya, akik figyeltek arra, hogy magyar termék kerüljön a kosárba. A gyümölcsöknél, zöldségeknél viszont jórészt még mindig az árcímkén múlik, hogy milyen árut vásárolnak az emberek.
A gazdakörök is megelégelték a hipermarketek uralmát, országos szervezetük rövid idő alatt országos hálózattá fejlesztette ki a szociálisbolt-hálózatot. A több mint száztagú üzletlánc hosszú évek óta elsőként tudta egységes értékesítői rendszerbe fogni a termelőket. Az elképzelés lényege az, hogy a gazdák közvetlenül a szociális boltokba szállítják be a termékeiket, és ezzel kiiktatják a viszonteladókat. Ez a megoldás egyrészt állandó piacot jelent az értékesítési gondokkal küzdő termelőknek, míg a vásárlók is garantált áron jutnak hozzá a magyar élelmiszerekhez, hiszen a boltok nem számolhatnak fel 20 százaléknál nagyobb árrést a beszállított élelmiszerekért.
A fővárosi Havanna lakótelepen néhány hete megnyílt a tanyasi áruk első boltja. A kezdeményezésnek ugyancsak az a célja, hogy a fővárosiak minőségi magyar élelmiszerekhez jussanak, a tanyán élők pedig értékesíteni tudják termékeiket. A Havannán található boltban egyelőre csak Bács-Kiskun megyéből származó portékákat árulnak, de a Magyarországi Tanyákon Élők Egyesületének segítségével az együttműködés kiterjedhet más térségek termelőire is. – Több pénz maradhat a magyar gazdaságban, ha a vásárlók a tanyasi árut választják, hiszen az ezekért kifizetett pénz nem a külföldi multikat gazdagítja, amelyek a nálunk megtermelt hasznukat kiviszik az országból – fejtette ki a Chladek Tibor, a bolt tulajdonosa, utalva arra, hogy a hazai termékeket népszerűsítő boltok haszonélvezője egyértelműen Magyarország.
Úgy tűnik, az egyéni kezdeményezések mellett időközben egyes nagyáruházak is rájöttek arra, hogy a vásárlókat a magyar terméket népszerűsítő kampánnyal is be lehet csalogatni az üzletekbe. Így például a Kaiser Food Kft. a napokban arra hívta fel a döntéshozók figyelmét, hogy törvénnyel állapítsák meg azokat a feltételeket, amelyek megvédik a magyar termékeket a silány minőségű, piacromboló árukkal szemben. Egyúttal az áruházlánc jelezte, hogy szigorúan magyar eredetű hústermékei mellé ezekben a napokban kokárdát ajándékoz a vásárlóknak, így hirdetve elkötelezettségét a hazai portékák iránt. Ugyancsak a hazai áruk reklámozását tűzte zászlajára a Spar-hálózat. Nemrég az üzletlánc egész éves kampányt indított, amelynek során magyar gyártók és beszállítók termékeit népszerűsítik. A Spar közleménye szerint ezzel a lánc hozzá kíván járulni több ezer munkahely megőrzéséhez is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.