Tovább birkózik az Alfa a Volánnal

2010. 03. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megtiltotta a szerződéskötést a Volánbusz Zrt.-nek a kínai buszgyártóval a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB). Bár a pályázat kiírója a tender újraértékelése után is a kínai King Long gyártóját hozta ki nyertesnek a Volánbusz Zrt. hatvan jármű szállítására kiírt hirdetményének közzétételével indult tárgyalásos közbeszerzési eljáráson. A történetnek még nincs vége, az Alfa Busz ugyanis újra a KDB-hez fordult.
Mint lapunk is beszámolt róla, a Volánbusz az ajánlatkérésben húsz alacsony belépésű, szóló autóbusz és negyven háromtengelyes, alacsony belépésű szóló autóbuszról kért ajánlatokat. A múlt év decemberi eredményhirdetéskor a Volánbusz érvénytelennek nyilvánította az Alfa Busz Kereskedelmi Kft. ajánlatát. A versenyben maradt két cég, a prágai székhelyű Viko s. r. o. és a kínai Xiamen King Long United Automative Industry Co. Ltd. közül az utóbbi lett a nyertes nettó 9,866 millió eurós ajánlattal.
Az Alfa Busz a KDB-hez fordult, amely hárommillió forintra bírságolta a Volánbuszt, és arra kötelezte, hogy értékelje a kizárt ajánlatot is. Ez megtörtént, de annak során a Volánbusz újra kizárta az Alfa Busz ajánlatát, és ismét a kínai gyártót hozta ki nyertesnek.
Átvizsgáltuk az újabb ajánlatokat, és meghökkentő adatokat találtunk a kínai pályázatban – mondta lapunk kérdésére Mogyoróssy Tibor, az Alfa Busz tulajdonosa. – Összességében azt mondhatom, hogy a pályázó városi busszal indult olyan tenderen, ahol városközi feladatra keresnek járműveket. Ezt mutatják, hogy az ülések távolsága a szükséges 68 helyett csak 65 centiméter, hogy a megengedett tengelyterhelés 7166 helyett 6300 kilogramm, valamint hogy a megadott abroncsokkal a szükséges 90 helyett csak 70 kilométer/órával haladhat a jármű. – Mogyoróssy szerint ha az ajánlatban szereplő kínai busz teljes terheléssel a megengedett legnagyobb sebességgel haladna, akkor nagy valószínűséggel felrobbannának az első abroncsai.
Érdekesség, hogy a Volánbusz legutóbbi döntésének indoklásában ugyanazt a kifogást jelölte meg, amely miatt az előző fordulóban kizárta az Alfa Buszt. A nem megfelelő fordulékonyságot azonban már akkor alaptalannak minősítette a Magyar Buszgyártók Szövetsége, amelynek álláspontja szerint az Alfa Busz ajánlata műszaki paramétereiben és árával is kedvezőbb volt a tender győztesének ajánlatánál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.