Politikai kinevezés a Közútnál?

2010. 04. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma, azaz a két választási forduló között nevezi ki Zsupponits Jenő, a Magyar Közút vezérigazgatója az útfenntartó somogyi igazgatóját. Lapunk értesülései szerint a vezető korábban nem dolgozott a cégnél. A hírt megerősítette a közútkezelő kommunikációs osztálya, közlésük szerint „társaságunk Somogy megyei igazgatóságának vezetői pozícióját 2009 júniusa óta megbízással látta el helyi munkatársunk. Ezt a helyzetet oldjuk fel azzal, hogy hamarosan új megyei igazgatót nevez ki cégünk Somogy megyében.” Mint arról lapunk beszámolt, a közútkezelő szervezeti átalakítását is a választásokat közvetlenül megelőző időpontra, április elejére időzítette. Az átszervezés során a társaság az eddigi ötrégiós modellről áttért a hét statisztikai régiót lefedő modellre. A megyei igazgatók főnökei a hét régiós szervezet főmérnökei lettek. Ezzel beteljesedett a megyei szervezetek önállóságának megszüntetését célzó, 2005-ben indult folyamat.
A mögöttünk hagyott hosszú és kemény tél miatt katasztrofális állapotban vannak a közutak. Amióta beköszöntött a tavasz, a közútkezelő minden hadra fogható embert a kátyúzásra rendelt ki. Zsupponits Jenő a Pénzcentrum.hu szerint azt mondta, hogy a Közút 3300 dolgozója most már meleg aszfalttal végzi az úthibák kijavítását. A társaság az általa üzemeltetett közúthálózaton jelenleg mintegy 120 ezer betömetlen kátyút tart nyilván, bár az első negyedévben csaknem tízezer tonna aszfalt felhasználásával már több mint 207 ezer úthibát szüntettek meg a cég szakemberei, összesen 1,3 milliárd forint értékben.
A vezérigazgató számaival kapcsolatban azonban nincs minden rendben. A mérnökségek 42-43 emberrel dolgoznak, ha ott mindenki nekiáll aszfaltozni a mérnöktől a takarítóig, akkor stimmelhet a 3300 dolgozó. Ami a tíz- ezer tonna aszfaltot és az 1,3 milliárd forintot illeti, ott is téved Zsupponits. Ha az állítás igaz lenne, akkor egy tonna aszfalt 130 ezer forintba kerülne, holott a piacon 50 ezer forint az aszfalt tonnája. A lapunkat tájékoztató közutas szakemberek szerint a fenti példa is bizonyítja, hogy szükséges a Magyar Közút utóbbi nyolcéves működésének és gazdálkodásának a teljes átvilágítása.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.