Ma, azaz a két választási forduló között nevezi ki Zsupponits Jenő, a Magyar Közút vezérigazgatója az útfenntartó somogyi igazgatóját. Lapunk értesülései szerint a vezető korábban nem dolgozott a cégnél. A hírt megerősítette a közútkezelő kommunikációs osztálya, közlésük szerint „társaságunk Somogy megyei igazgatóságának vezetői pozícióját 2009 júniusa óta megbízással látta el helyi munkatársunk. Ezt a helyzetet oldjuk fel azzal, hogy hamarosan új megyei igazgatót nevez ki cégünk Somogy megyében.” Mint arról lapunk beszámolt, a közútkezelő szervezeti átalakítását is a választásokat közvetlenül megelőző időpontra, április elejére időzítette. Az átszervezés során a társaság az eddigi ötrégiós modellről áttért a hét statisztikai régiót lefedő modellre. A megyei igazgatók főnökei a hét régiós szervezet főmérnökei lettek. Ezzel beteljesedett a megyei szervezetek önállóságának megszüntetését célzó, 2005-ben indult folyamat.
A mögöttünk hagyott hosszú és kemény tél miatt katasztrofális állapotban vannak a közutak. Amióta beköszöntött a tavasz, a közútkezelő minden hadra fogható embert a kátyúzásra rendelt ki. Zsupponits Jenő a Pénzcentrum.hu szerint azt mondta, hogy a Közút 3300 dolgozója most már meleg aszfalttal végzi az úthibák kijavítását. A társaság az általa üzemeltetett közúthálózaton jelenleg mintegy 120 ezer betömetlen kátyút tart nyilván, bár az első negyedévben csaknem tízezer tonna aszfalt felhasználásával már több mint 207 ezer úthibát szüntettek meg a cég szakemberei, összesen 1,3 milliárd forint értékben.
A vezérigazgató számaival kapcsolatban azonban nincs minden rendben. A mérnökségek 42-43 emberrel dolgoznak, ha ott mindenki nekiáll aszfaltozni a mérnöktől a takarítóig, akkor stimmelhet a 3300 dolgozó. Ami a tíz- ezer tonna aszfaltot és az 1,3 milliárd forintot illeti, ott is téved Zsupponits. Ha az állítás igaz lenne, akkor egy tonna aszfalt 130 ezer forintba kerülne, holott a piacon 50 ezer forint az aszfalt tonnája. A lapunkat tájékoztató közutas szakemberek szerint a fenti példa is bizonyítja, hogy szükséges a Magyar Közút utóbbi nyolcéves működésének és gazdálkodásának a teljes átvilágítása.
Hozzád nyúlt a Péter? Fizikailag bántott - leleplező hangfelvétel Magyar Péterről