Vizsgálja a Talent motorvonatok fékproblémái miatt a MÁV a Bombardier elleni per lehetőségét. A Népszabadság értesülése szerint már másodszor kell kivonni a forgalomból a négy éve vásárolt szerelvényeket. A Győr és Bécs között közlekedő, egyenként 4,3 millió euróért beszerzett tíz vonatot először tavaly küldték kényszerpihenőre, áprilisban azonban három ismét alkalmatlanná válhat a közlekedésre. Gyártójuk, a kanadai–német Bombardier igyekszik elkerülni az egymillió eurós javítási számla kifizetését, a MÁV vezetése azonban – a választásokhoz közeledve – ragaszkodni látszik a garanciális javításhoz.
A Talent motorvonatokkal kezdettől fogva sok probléma volt. Mint arról beszámoltunk, már a beszerzés is meglehetősen furcsa körülmények közt zajlott: a Bombardier felajánlotta a MÁV-nak, hogy kedvező feltételekkel és gyors szállítási határidővel rendelkezésére bocsát tíz motorvonatot. A hazai vasúttársaság kért ugyan ajánlatokat a konkurens gyártóktól, de a rendkívül rövid határidő – két munkanap! – miatt esélyük sem volt versenybe szállni a Bombardier-vel. A kanadai– német gyártó is csak azért tehetett ilyen ajánlatot, mert az osztrák ÖBB vasúttársaságnak szállítandó nagy tételből visszamaradt tíz motorvonata. Rossz nyelvek, illetve a konkurensek szerint az osztrákok minőségi okokból nem vették át az érintett Talenteket a Bombardier-től.
Hozzád nyúlt a Péter? Fizikailag bántott - leleplező hangfelvétel Magyar Péterről