Mindössze 4384 személygépkocsit értékesítettek a hazai márkakereskedésekben márciusban – derült ki a DataHouse és a Magyar Gépjármű-importőrök Egyesülete (MGE) adataiból. Ez a szám 53 százalékkal alacsonyabb, mint a tavaly márciusi, pedig akkor a magyar gazdaságot már elérte a világgazdasági válság. Az év első három hónapjában valamivel több mint tízezer autó kelt el, ami 55 százalékos visszaesésnek felel meg az egy évvel korábbi adathoz képest. Erdélyi Péter, az MGE társelnöke azzal magyarázta a jelentős visszaesést, hogy a kereskedésekben a tavalyi év első harmadában jelentős árengedményekkel igyekeztek kisöpörni a készleteket. Ezek az akciók tavaly májusra futottak ki, így a forgalomba helyezési adatok még a következő hónap végéig csökkenést fognak mutatni, ezután azonban enyhe emelkedést várnak az importőröknél.
A személyautók piacán továbbra is a flottaeladások a jellemzők – fejtette ki Erdélyi Péter, aki szerint ez a tendencia a válság kezdete óta áll fenn, és mindaddig megmarad, ameddig az ügyfelek hitelfelvételi kedve vissza nem tér. Ez pedig nagymértékben függ attól, hogy mikor válik érzékelhetővé a válságból való kilábalás. Az egyesület szerint továbbra is jelentős nehézségeket okoz a lakossági hitelezésről szóló, március elsején életbe lépett kormányrendelet. Úgy vélik, ennek hatására előretörhet a forintalapú pénzügyi lízing és a tartós bérlet.
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál