Továbbra is zuhanó autóeladások

Márciusban 53, az első negyedévben pedig 55 százalékkal zuhantak a magyar újautó- értékesítések. Az importőrök szerint 2009 elején söpörték ki a kereskedők a válság előtt beszerzett készleteiket, ezért magas volt a bázis, de az év második felében megkezdődhet az emelkedés.

2010. 04. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindössze 4384 személygépkocsit értékesítettek a hazai márkakereskedésekben márciusban – derült ki a DataHouse és a Magyar Gépjármű-importőrök Egyesülete (MGE) adataiból. Ez a szám 53 százalékkal alacsonyabb, mint a tavaly márciusi, pedig akkor a magyar gazdaságot már elérte a világgazdasági válság. Az év első három hónapjában valamivel több mint tízezer autó kelt el, ami 55 százalékos visszaesésnek felel meg az egy évvel korábbi adathoz képest. Erdélyi Péter, az MGE társelnöke azzal magyarázta a jelentős visszaesést, hogy a kereskedésekben a tavalyi év első harmadában jelentős árengedményekkel igyekeztek kisöpörni a készleteket. Ezek az akciók tavaly májusra futottak ki, így a forgalomba helyezési adatok még a következő hónap végéig csökkenést fognak mutatni, ezután azonban enyhe emelkedést várnak az importőröknél.
A személyautók piacán továbbra is a flottaeladások a jellemzők – fejtette ki Erdélyi Péter, aki szerint ez a tendencia a válság kezdete óta áll fenn, és mindaddig megmarad, ameddig az ügyfelek hitelfelvételi kedve vissza nem tér. Ez pedig nagymértékben függ attól, hogy mikor válik érzékelhetővé a válságból való kilábalás. Az egyesület szerint továbbra is jelentős nehézségeket okoz a lakossági hitelezésről szóló, március elsején életbe lépett kormányrendelet. Úgy vélik, ennek hatására előretörhet a forintalapú pénzügyi lízing és a tartós bérlet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.