Miközben tegnap már teljes fordulatszámra kapcsolt Ferihegyen a légi forgalom, a már amúgy is komoly nehézségekkel küszködő légitársaságok megkezdték az izlandi hamu okozta károk felmérését. A légtér többnapos zárlatának súlyos következményei lesznek, felgyorsul az összeolvadási hullám Európa légitársaságai között. A Saxo Bank szerint egyes társaságok szövetségekbe kényszerülhetnek, és a folyamat vége az lesz, hogy Európában néhány fapados mellett legfeljebb három-négy jelentős cég marad talpon. Közülük három ma is ismert: a Lufthansa, a KLM–Air France és a BA–Iberia. A ma még magas jegyárakkal dolgozó regionális légitársaságok egy része megmarad, de úgy, hogy a nagy légitársaságok magukba olvasztják ezeket, s e cégek egy-egy fapadost is felvásárolhatnak.
Húszszázalékos növekedést tervez ez évre a Wizz Air fapados légitársaság. Ez következik folyamatos terjeszkedésükből, illetve a versenytársak gyenge piaci és pénzügyi teljesítményéből – fejtegette tegnap Váradi József vezérigazgató. A Wizz Air bejelentette, hogy tovább növeli budapesti bázisát. A légicég júliusban újabb Airbus repülőgéppel bővíti flottáját további útvonalak bevezetése, illetve a meglévő járatok sűrítése érdekében.
Ki lehet a Soros-ügynök Magyar Péter mellett - 6/3: Lakos Eszter