Vészjelzést tett közzé a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a MÁV hét eleji balesetével kapcsolatban. Mint közleményükben írták, április 19-én este Tata közelében kisiklott egy Budapestről Győr irányába tartó gyorsvonat. A baleset oka, hogy eltörött egy személykocsi kereke, és ez kis híján tömegkatasztrófát okozott. A kifejezés nem túlzás, az óránként 140 kilométeres sebességgel haladó vonat, ha elhagyja a pályát, akár neki is ütközhetett volna egy szembe közlekedő szerelvénynek, és csak a szerencsének köszönhető, hogy a leváló alkatrész a szembejövő Flirt motorvonat szélvédőjét törte be.
A VEKE szerint nem egyedi problémáról van szó, ezért a hasonló típusú vagonokat szigorúan át kell vizsgálni, hogy elkerülhetők legyenek az ilyen esetek. A balesetet okozó kocsi egy, a hat évvel ezelőtt használtan vásárolt német személyvagonok közül. Jó minőségű, megbízható és erős anyagból készült járművekről van szó. A probléma nem is a használt személykocsikkal van, a gondokat a MÁV karbantartási és üzemeltetési rendszereiben kell keresni. Lapunk értesülései szerint az ok: a mozdonyvezetők gyakran kímélik a vontatók fékjeit, ezért a vagonokkal fékezik a szerelvényt. A hirtelen nagy igénybevétel hatására a kerekek felmelegednek és repedések keletkezhetnek rajtuk. Tudomásunk szerint a MÁV tisztában van a problémával. A repedt kerekek kiszűrésére szolgál a szerelvények indulás előtti kopogtatása, ezt most is elvégzik, de a fenti szerelvénynél nem vették észre a hibát. A probléma végleges megoldását a fékrendszer cseréje jelenti, amely el is kezdődött, de pénzhiány miatt lassan halad. Úgy tudjuk, hogy a német vagonok átfestésének az árából, amellyel az eredeti piros színt „Start-kékre” változtatták, meg lehetett volna oldani a fékek felújítását is.
A MÁV közleményt bocsátott ki a VEKE felvetésére. Eszerint a vasúttársaság vezetése az eset után azonnal teljes körű és átfogó vizsgálatot rendelt el, és ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatot készíttetett a 300 német kocsin. A közlemény szerint május 1-jétől a személyszállításban már kizárólag azok a német kocsik állíthatók forgalomba, amelyek az ultrahangos vizsgálaton megfeleltek és biztonságosak.
Ki lehet a Soros-ügynök Magyar Péter mellett - 6/3: Lakos Eszter