Életveszélyes vagonok?

Fékezés közben túlhevült, és ezért megrepedt az egyik vasúti kocsi kereke, ez okozta a közelmúltban bekövetkezett kisiklást. Civilek a vagonok azonnali kivonását követelik. A MÁV ismeri a problémát, de pénzhiány miatt elmaradt az érintett típus felújítása.

2010. 05. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vészjelzést tett közzé a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a MÁV hét eleji balesetével kapcsolatban. Mint közleményükben írták, április 19-én este Tata közelében kisiklott egy Budapestről Győr irányába tartó gyorsvonat. A baleset oka, hogy eltörött egy személykocsi kereke, és ez kis híján tömegkatasztrófát okozott. A kifejezés nem túlzás, az óránként 140 kilométeres sebességgel haladó vonat, ha elhagyja a pályát, akár neki is ütközhetett volna egy szembe közlekedő szerelvénynek, és csak a szerencsének köszönhető, hogy a leváló alkatrész a szembejövő Flirt motorvonat szélvédőjét törte be.
A VEKE szerint nem egyedi problémáról van szó, ezért a hasonló típusú vagonokat szigorúan át kell vizsgálni, hogy elkerülhetők legyenek az ilyen esetek. A balesetet okozó kocsi egy, a hat évvel ezelőtt használtan vásárolt német személyvagonok közül. Jó minőségű, megbízható és erős anyagból készült járművekről van szó. A probléma nem is a használt személykocsikkal van, a gondokat a MÁV karbantartási és üzemeltetési rendszereiben kell keresni. Lapunk értesülései szerint az ok: a mozdonyvezetők gyakran kímélik a vontatók fékjeit, ezért a vagonokkal fékezik a szerelvényt. A hirtelen nagy igénybevétel hatására a kerekek felmelegednek és repedések keletkezhetnek rajtuk. Tudomásunk szerint a MÁV tisztában van a problémával. A repedt kerekek kiszűrésére szolgál a szerelvények indulás előtti kopogtatása, ezt most is elvégzik, de a fenti szerelvénynél nem vették észre a hibát. A probléma végleges megoldását a fékrendszer cseréje jelenti, amely el is kezdődött, de pénzhiány miatt lassan halad. Úgy tudjuk, hogy a német vagonok átfestésének az árából, amellyel az eredeti piros színt „Start-kékre” változtatták, meg lehetett volna oldani a fékek felújítását is.
A MÁV közleményt bocsátott ki a VEKE felvetésére. Eszerint a vasúttársaság vezetése az eset után azonnal teljes körű és átfogó vizsgálatot rendelt el, és ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatot készíttetett a 300 német kocsin. A közlemény szerint május 1-jétől a személyszállításban már kizárólag azok a német kocsik állíthatók forgalomba, amelyek az ultrahangos vizsgálaton megfeleltek és biztonságosak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.