Reklámok hiszékenyeknek

Seszták Ágnes
2010. 05. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha valaki görbén néz egy cigány asszonyra, nagyon helyesen azonnal ott terem valamelyik kisebbségvédő asszonyvédő, jogvédő, egyenlőesély-védő egyesület, és jó nagyot csap az asztalra. Rendszerint szigorú szemüveges szektafőnöknők, akikről lepereg a férfiúi macsóizmus, nem hat meg az alattomos nemi diszkrepancia, és akik tisztában vannak a hímsovinizmus finomabb vagy durvább megjelenési formáival. Hogy ezek a fontos jogvédők hol tartják a szemüvegüket, amikor a tévé reklámokat sugároz, rejtély. A honi televíziós reklámokban a nők a társadalom páriájaként jelennek meg, mosnak, fürdenek, hajat mosnak, vasalnak, sütnek-főznek, mosogatnak, fogyókúráznak, vagy, mint az egyébként ízléstelen potencianövelő hirdetésekben, egyszerűen adják a hülyét. Ezt nem úgy, hogy ujjuk szájban, szemük meg a Kinder Buenón, hanem pénzért alakítják a gyogyóst. Különben nehéz elhinni, hogy a magyar népesség nagyobbik felét az evésen és a fogyáson kívül a világon semmi sem érdekli. Jöhet háború, rendszerváltás, nemzethalál, a magyar nőt egyetlen dolog segíti át a mai rút napon, hogy holnap már biztos kevesebb lesz egy kilóval.
Óriási pénzeket tesznek zsebre a fogyókúrás könyvek szerzői, minden hónapnak megvan a maga bombabiztos diétája, és ha azt eszed, máris bikini a méreted. Ha elhiszed. Fogynak tésztával, párosító ételekkel, fehérjével, csak hallal, csak gyógyteával, csalánnal, tojással, káposztalevessel, salátával, főtt répával, vércsoportos ételekkel és így a végtelenségig. Ezek mellé szigorúan csatolják a táplálék kiegészítőket. Ha nem félném a nagy márkák haragját, azt mondanám, hogy a világ legnagyobb bulija a száraz kóróból vagy szalmatörekből sajtolt „nélkülözhetetlen” kiegészítő.
Megjelentek a „light”-os termékek. Ez a garantált ízetlenséget jelenti, leves, amelyben se só, se cukor, se vaj, se tej, semmi, de nagyon lájtos. Mint a hús, ami ízre a fűrészporra hajaz. Hogy korona kerüljön a fogyókúrás őrületre, Hollywoodban kiderítették, hogy az ásványvíz is hizlal. Így születik a szuper fogyókúra: a nem evés, nem ivás. Két hét múltán óriási a siker.
A reklámfilmeket bizonyosan férfiak készítik, mert azokban a női párbeszédek is feltűnően ostobák. Két kedves teremtés találkozik a fodrász- szalonban, mert ez a férfiak szemében olyan női dolgot imitál. Egyikőjük melírozáshoz előkészítve, nyakig ezüstfóliába tekergetve ül, mint a fémlemezfejű öreg arisztokraták. Ilyen fejjel egyetlen nő sem szeretne a férjével vagy a barátjával találkozni, egy reklámfilmbe, úgy látszik, belefér. Tehát az ezüstfejűhöz odahúz egy helyre kis gömbölyűség, és ömlik belőle a panasz: mostanában alig eszik, mégis mennek fel rá a pluszkilók. Gömbölyű téved, az alig evéstől nem lehet hízni, a nassolástól annál inkább. Ezüstfejű lemondóan összehúzza magán a vállkendőt, mint nagyanyám, és kimondja a második valótlanságot: ismerős a probléma, a változókorral jár. Nem igaz. A változókorban éppen úgy meg lehet hízni és le lehet fogyni, mint bármikor az életben. De amióta a k…-t szedem, világítja meg az élet lényegét feszegetve ezüstfejű, karcsúbb és jobb kedvű vagyok. Szedd te is, mondja a gömbölyűnek, és ebben megnyugszanak. A gyártó PR-szakértője is megnyugszik, csendben összeveri a tenyerét: hál’ istennek ma is horogra akad néhány hiszékeny szőke. Aztán odamegy az íróasztalfiókhoz, és kimarkol belőle néhány doboz tablettát, viszi haza, hiába győzködte az asszonyt, hogy ezek hasznavehetetlen vackok. Legyőzte a saját reklámja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.