Ha valaki görbén néz egy cigány asszonyra, nagyon helyesen azonnal ott terem valamelyik kisebbségvédő asszonyvédő, jogvédő, egyenlőesély-védő egyesület, és jó nagyot csap az asztalra. Rendszerint szigorú szemüveges szektafőnöknők, akikről lepereg a férfiúi macsóizmus, nem hat meg az alattomos nemi diszkrepancia, és akik tisztában vannak a hímsovinizmus finomabb vagy durvább megjelenési formáival. Hogy ezek a fontos jogvédők hol tartják a szemüvegüket, amikor a tévé reklámokat sugároz, rejtély. A honi televíziós reklámokban a nők a társadalom páriájaként jelennek meg, mosnak, fürdenek, hajat mosnak, vasalnak, sütnek-főznek, mosogatnak, fogyókúráznak, vagy, mint az egyébként ízléstelen potencianövelő hirdetésekben, egyszerűen adják a hülyét. Ezt nem úgy, hogy ujjuk szájban, szemük meg a Kinder Buenón, hanem pénzért alakítják a gyogyóst. Különben nehéz elhinni, hogy a magyar népesség nagyobbik felét az evésen és a fogyáson kívül a világon semmi sem érdekli. Jöhet háború, rendszerváltás, nemzethalál, a magyar nőt egyetlen dolog segíti át a mai rút napon, hogy holnap már biztos kevesebb lesz egy kilóval.
Óriási pénzeket tesznek zsebre a fogyókúrás könyvek szerzői, minden hónapnak megvan a maga bombabiztos diétája, és ha azt eszed, máris bikini a méreted. Ha elhiszed. Fogynak tésztával, párosító ételekkel, fehérjével, csak hallal, csak gyógyteával, csalánnal, tojással, káposztalevessel, salátával, főtt répával, vércsoportos ételekkel és így a végtelenségig. Ezek mellé szigorúan csatolják a táplálék kiegészítőket. Ha nem félném a nagy márkák haragját, azt mondanám, hogy a világ legnagyobb bulija a száraz kóróból vagy szalmatörekből sajtolt „nélkülözhetetlen” kiegészítő.
Megjelentek a „light”-os termékek. Ez a garantált ízetlenséget jelenti, leves, amelyben se só, se cukor, se vaj, se tej, semmi, de nagyon lájtos. Mint a hús, ami ízre a fűrészporra hajaz. Hogy korona kerüljön a fogyókúrás őrületre, Hollywoodban kiderítették, hogy az ásványvíz is hizlal. Így születik a szuper fogyókúra: a nem evés, nem ivás. Két hét múltán óriási a siker.
A reklámfilmeket bizonyosan férfiak készítik, mert azokban a női párbeszédek is feltűnően ostobák. Két kedves teremtés találkozik a fodrász- szalonban, mert ez a férfiak szemében olyan női dolgot imitál. Egyikőjük melírozáshoz előkészítve, nyakig ezüstfóliába tekergetve ül, mint a fémlemezfejű öreg arisztokraták. Ilyen fejjel egyetlen nő sem szeretne a férjével vagy a barátjával találkozni, egy reklámfilmbe, úgy látszik, belefér. Tehát az ezüstfejűhöz odahúz egy helyre kis gömbölyűség, és ömlik belőle a panasz: mostanában alig eszik, mégis mennek fel rá a pluszkilók. Gömbölyű téved, az alig evéstől nem lehet hízni, a nassolástól annál inkább. Ezüstfejű lemondóan összehúzza magán a vállkendőt, mint nagyanyám, és kimondja a második valótlanságot: ismerős a probléma, a változókorral jár. Nem igaz. A változókorban éppen úgy meg lehet hízni és le lehet fogyni, mint bármikor az életben. De amióta a k…-t szedem, világítja meg az élet lényegét feszegetve ezüstfejű, karcsúbb és jobb kedvű vagyok. Szedd te is, mondja a gömbölyűnek, és ebben megnyugszanak. A gyártó PR-szakértője is megnyugszik, csendben összeveri a tenyerét: hál’ istennek ma is horogra akad néhány hiszékeny szőke. Aztán odamegy az íróasztalfiókhoz, és kimarkol belőle néhány doboz tablettát, viszi haza, hiába győzködte az asszonyt, hogy ezek hasznavehetetlen vackok. Legyőzte a saját reklámja.

Elég egy apró figyelmetlenség, és a TAJ-kártyád máris érvénytelenné válhat!