Villámgyors átszervezés

Bár már március közepén bejelentette a Magyar Közút vezérigazgatója, hogy április 1-jén megkezdik a cég szervezetének régiós átalakítását, az ehhez szükséges módosítást a szervezeti és működési szabályzatban várhatóan csak a mai igazgatósági ülésen fogadják el.

2010. 05. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatósága rendes ülést tart ma délután – közölte kérdésünkre a cég kommunikációs osztálya. A napirend többek közt tartalmazza a szervezeti és működési szabályzat (szmsz) módosítását. A szabályzat módosítása egyet jelent a közútkezelő regionális átalakításának megvalósításával. Vagyis az új szervezeti felállás akkor lép életbe, ha az öttagú igazgatóság többsége támogatja az szmsz módosítását.
Csakhogy a szervezet honlapján már március 19-én a következő közlemény jelent meg: „A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatósága jóváhagyta a menedzsment elképzelését a társaság régiós átszervezéséről. Az átalakítást előbb a társaság felügyelőbizottsága, majd az igazgatóság, végül pedig a szakminisztérium is jóváhagyta, az üzemi tanács és a szakszervezet pedig támogatta” – áll a Magyar Közút honlapján, Zsupponits Jenő vezérigazgatóra hivatkozva. A lapunk birtokába került dokumentumok szerint azonban a vezérigazgató márciusi állítása nem volt igaz. Ugyanis az igazgatóság március 18-i ülésén nem hagyta jóvá a szervezeti átalakítást, hanem csupán megtárgyalta és utasította a vezérigazgatót, hogy a szakszervezet és az üzemi tanács véleményét szerezze be. A Közúti Dolgozók Szakszervezete és az üzemi tanács ugyan egyaránt elfogadta a szervezeti átalakítást, de csak április 1-jén, vagyis két héttel azután, hogy a vezérigazgató tényként jelentette be a szervezeti átalakítást. Ezek szerint Zsupponits Jenő vezérigazgató egy hónapja hazugságban van a szervezeti átalakítás életbe lépése tekintetében.
Magáról a szervezeti átalakításról közutas szakemberek véleménye alapján korábban azt írtuk, hogy nem lesz kevesebb döntési szint, nem lesz kevesebb vezető, de beteljesedik a megyei szervezetek jelentőségét visszaszorító többéves folyamat. Az átszervezés során a társaság az eddigi ötrégiós modellről áttér a hét statisztikai régiót lefedő modellre. Korábban, 1995-ig a közútkezelési feladatokat 19 megyei szervezet látta el a minisztériumban működő főosztály irányításával. Az új rend szerint az eddig független megyei igazgatóságok beépülnek a régiós szervezeti rendszerbe. A megyei igazgatók főnökei a hét régiós szervezet főmérnökei lesznek. Ezzel beteljesedett a megyei szervezetek önállóságának megszüntetését célzó, 2005-ben indult folyamat – mondta lapunknak az egyik, már korábban elmozdított megyei igazgató.
Sokan nem értik, miért gondolta Hónig Péter közlekedési miniszter, hogy a két választási forduló és a kormányalakítás hetei a legalkalmasabbak egy állami tulajdonú társaság szervezeti átalakítására. Forrásaink szerint a kormányváltás után nemcsak a szervezeti átalakítások hasznát, értelmét, költségeit kell majd megvizsgálni, de a szervezet elmúlt nyolc évének gazdálkodását is, valamint a döntésekért felelős személyeket is meg kell nevezni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.