A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatósága rendes ülést tart ma délután – közölte kérdésünkre a cég kommunikációs osztálya. A napirend többek közt tartalmazza a szervezeti és működési szabályzat (szmsz) módosítását. A szabályzat módosítása egyet jelent a közútkezelő regionális átalakításának megvalósításával. Vagyis az új szervezeti felállás akkor lép életbe, ha az öttagú igazgatóság többsége támogatja az szmsz módosítását.
Csakhogy a szervezet honlapján már március 19-én a következő közlemény jelent meg: „A Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatósága jóváhagyta a menedzsment elképzelését a társaság régiós átszervezéséről. Az átalakítást előbb a társaság felügyelőbizottsága, majd az igazgatóság, végül pedig a szakminisztérium is jóváhagyta, az üzemi tanács és a szakszervezet pedig támogatta” – áll a Magyar Közút honlapján, Zsupponits Jenő vezérigazgatóra hivatkozva. A lapunk birtokába került dokumentumok szerint azonban a vezérigazgató márciusi állítása nem volt igaz. Ugyanis az igazgatóság március 18-i ülésén nem hagyta jóvá a szervezeti átalakítást, hanem csupán megtárgyalta és utasította a vezérigazgatót, hogy a szakszervezet és az üzemi tanács véleményét szerezze be. A Közúti Dolgozók Szakszervezete és az üzemi tanács ugyan egyaránt elfogadta a szervezeti átalakítást, de csak április 1-jén, vagyis két héttel azután, hogy a vezérigazgató tényként jelentette be a szervezeti átalakítást. Ezek szerint Zsupponits Jenő vezérigazgató egy hónapja hazugságban van a szervezeti átalakítás életbe lépése tekintetében.
Magáról a szervezeti átalakításról közutas szakemberek véleménye alapján korábban azt írtuk, hogy nem lesz kevesebb döntési szint, nem lesz kevesebb vezető, de beteljesedik a megyei szervezetek jelentőségét visszaszorító többéves folyamat. Az átszervezés során a társaság az eddigi ötrégiós modellről áttér a hét statisztikai régiót lefedő modellre. Korábban, 1995-ig a közútkezelési feladatokat 19 megyei szervezet látta el a minisztériumban működő főosztály irányításával. Az új rend szerint az eddig független megyei igazgatóságok beépülnek a régiós szervezeti rendszerbe. A megyei igazgatók főnökei a hét régiós szervezet főmérnökei lesznek. Ezzel beteljesedett a megyei szervezetek önállóságának megszüntetését célzó, 2005-ben indult folyamat – mondta lapunknak az egyik, már korábban elmozdított megyei igazgató.
Sokan nem értik, miért gondolta Hónig Péter közlekedési miniszter, hogy a két választási forduló és a kormányalakítás hetei a legalkalmasabbak egy állami tulajdonú társaság szervezeti átalakítására. Forrásaink szerint a kormányváltás után nemcsak a szervezeti átalakítások hasznát, értelmét, költségeit kell majd megvizsgálni, de a szervezet elmúlt nyolc évének gazdálkodását is, valamint a döntésekért felelős személyeket is meg kell nevezni.
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak