Nemcsak a gépkocsikat, de minden nagyobb alkatrészüket egyedi jelöléssel kellene ellátni, és erről országos nyilvántartást vezetni – javasolta a járműlopás és a lopott alkatrészek másodlagos piacának visszaszorítása érdekében Erdélyi Péter. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke szerint miközben a magyar kormányok a lakosságot sújtó intézkedésekkel kénytelenek egyensúlyba hozni a költségvetést, a gépkocsik szervizelésével, bontásával, a használt autók kereskedelmével foglalkozó iparág kifehérítésével több tízmilliárdos nagyságrendű adóbevételt lehetne becsatornázni a költségvetésbe. Mint Erdélyi Péter lapunk kérdésére elmondta, az alkatrészek egyedi azonosítására szolgáló technikai megoldást már évekkel korábban kidolgozták, és elfogadták az Európai Unióban. Ha rendeletileg bevezetné a kormányzat, hogy a forgalomba hozott járművek fontosabb alkatrészeit megjelölnék, ezt rendszeresen ellenőriznék, így az autósboltokban, szervizekben és bontókban csak jelölt árut kínálhatnának, akkor visszaszorulna a lopott autók szétszerelése és alkatrészkénti értékesítése. Emellett szigorúan kellene venni, hogy a szervizekben is kötelezően adjanak számlát – fejtegette az MGE ügyvezető elnöke. Erdélyi Péter üdvözölte a vagyonadó eltörlését.
Az ügyvezető elnök néhány napja épp lapunkban megjelent nyilatkozatában szorgalmazta a közteher eltörlését vagy módosítását arra hivatkozva, hogy a nagy teljesítményű személygépjárművekre kiszabott adó megállapításának alapja igazságtalan, szakmailag megkérdőjelezhető, hatálya visszamenőleges. Az MGE szerint a kormány döntésével a szakmai együttműködés alapjait rakta le.
Orbán Viktor: Régi és kínzó adósságát teljesítette Magyarország