Ha a búcsúzó közlekedési kormányzat tagjai vagy a hozzájuk közel álló szakértők nyilatkoztak, gyakran lehetett hallani, hogy a vasúti mellékvonalak feleslegesek, viszik a pénzt, s csak a nyugdíjas vasutasok kedvéért működnek. Hogy a bezárás nem sorsszerű, hanem emberi döntés következménye, jól mutatja a németországi mellékvonalak újjáélesztésének sikertörténete, amely a Szövetség a Vasútért német társulás összeállításában olvasható, és amelyet a Magyar Közlekedési Klub tett magyarul is elérhetővé. A német tapasztalatok szerint a siker nyitja: beruházás az infrastruktúrába, ütemes menetrend, fokozott megbízhatóság és pontosság. A legfrissebb statisztikáik igazolják, hogy egyre több ember dönt a vasúti közlekedés mellett. Néhány térségben a német vasút valódi sikertörténeteket tudott elkönyvelni, különösen a regionális közlekedésben.
A magyar gyakorlat ezzel szemben inkább az, hogy bezárják a mellékvonalakat – így például a paksit, amely menekítési útvonalaként is szolgál. Ugyanakkor tény, hogy korábbi cikkeinkben Antali Károly kormánybiztosról valótlanul állítottuk, hogy a Mezőfalva– Paks-szárnyvonallal kapcsolatban minősíthetetlen hangnemben söpörte le az asztalról az újbóli megnyitás kérdését. Antali Károly valójában nem rendelkezett illetékességgel az újranyitás kérdésében, ezért tőle elnézést kérünk.
Rég nem volt ilyen sikeres felvételi
