Ha a búcsúzó közlekedési kormányzat tagjai vagy a hozzájuk közel álló szakértők nyilatkoztak, gyakran lehetett hallani, hogy a vasúti mellékvonalak feleslegesek, viszik a pénzt, s csak a nyugdíjas vasutasok kedvéért működnek. Hogy a bezárás nem sorsszerű, hanem emberi döntés következménye, jól mutatja a németországi mellékvonalak újjáélesztésének sikertörténete, amely a Szövetség a Vasútért német társulás összeállításában olvasható, és amelyet a Magyar Közlekedési Klub tett magyarul is elérhetővé. A német tapasztalatok szerint a siker nyitja: beruházás az infrastruktúrába, ütemes menetrend, fokozott megbízhatóság és pontosság. A legfrissebb statisztikáik igazolják, hogy egyre több ember dönt a vasúti közlekedés mellett. Néhány térségben a német vasút valódi sikertörténeteket tudott elkönyvelni, különösen a regionális közlekedésben.
A magyar gyakorlat ezzel szemben inkább az, hogy bezárják a mellékvonalakat – így például a paksit, amely menekítési útvonalaként is szolgál. Ugyanakkor tény, hogy korábbi cikkeinkben Antali Károly kormánybiztosról valótlanul állítottuk, hogy a Mezőfalva– Paks-szárnyvonallal kapcsolatban minősíthetetlen hangnemben söpörte le az asztalról az újbóli megnyitás kérdését. Antali Károly valójában nem rendelkezett illetékességgel az újranyitás kérdésében, ezért tőle elnézést kérünk.
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak