Megállapodás a főváros jövőjéről?

Hivatalosan is megkezdődött tegnap a miniszterelnök és a főpolgármester többfordulós tárgyalása Budapest jövőjéről. Elsősorban a BKV, illetve a négyesmetró-beruházás helyzetének rendezése volt terítéken.

2010. 10. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan még október 23. előtt nyilvánosságra hozza Orbán Viktor kormányfő és Tarlós István főpolgármester, a Fidesz– KDNP két vezető politikusa tárgyalásaik és az addigra körvonalazódó megállapodás főbb pontjait – közölte lapunkkal Szűcs Somlyó Mária. A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója megerősítette, a múlt heti informális egyeztetést követő tegnap reggeli találkozó délután folytatódott, és a megbeszélések péntekig tartanak.
Úgy tudjuk, a 800 milliárd forintos külső-belső adósságállománynyal küszködő BKV Zrt. „megmentésének” módja biztosan nem az MSZP és a Népszava által folyamatosan emlegetett 7,4 milliárd forint átadása lesz, hiszen a kormány és a főváros vezetése a Bajnai– Demszky-szerződésként ismert dokumentumot nem tartja alkalmasnak. Abban ugyanis járatritkításhoz és folyamatos tarifaemeléshez kötötték az állami támogatást. Orbán Viktor viszont a parlamentben hétfőn bejelentette: a kormány kidolgozza, hogy a BKV milyen módon működhetne együtt költségtakarékosan az egy holdingba összevonandó MÁV-val és a Volánnal.
Tarlós István már programjának egy évvel ezelőtti bemutatásakor arról beszélt, hogy a fővárosban létrehozandó két új zártkörű részvénytársaság – a Budapesti Városüzemeltetési Központ és a Budapesti Közlekedési Központ – átveszi a közlekedési cég és a többi közszolgáltató jelenlegi funkcióinak egy részét. A BKV feladata az előírt szolgáltatás végrehajtása lesz, és még tovább csökkenhet a szerepe, ha a kiszervezési tervek szerint a járatok egy részét más vállalkozók veszik át.
György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes lapunknak jelezte: a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdára tervezett ülésén várhatóan döntenek a két új cég megalakításáról, a több mint fél éves átmeneti időszak lépéseiről is.
A legfrissebb adatok szerint az 550 milliárd forintot közelítő négyesmetró-beruházás ügye bonyolultabb: a Brüsszelben felfüggesztett uniós támogatások kifizetése ténylegesen veszélybe került. További kockázat a metrókocsik beszerzése, miután az Alstommal kötött szerződés felmondása a francia cég típusengedélyének jogerős elutasításával elkerülhetetlenné vált.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.