Gyors kormányzati pénzügyi segítségben bízik, mert nem kívánja a vasúttársaság csaknem háromszázmilliárdos hitelállományát tovább szaporítani a MÁV Zrt. új elnök-vezérigazgatója. Szarvas Ferenc lapunknak adott interjúban elmondta, fő célja, hogy a vasutat versenyképessé tegye az egyéni közlekedéssel szemben. Ez nem lesz könnyű, hiszen csak ahhoz, hogy a jelenlegi helyzet ne romoljon, évente 200-250 kilométer pályát kellene felújítani, húsz korszerű mozdonyt, száz vasúti kocsit vásárolni, és pusztán az ideiglenes lassújelek felszámolásához 45-50 milliárd forint többletforrásra lenne szükség. Az új elnök egyik legsürgősebb feladatának nevezte, hogy áttekintse a MÁV-csoport cégeit, és ha kell, felülvizsgálja a korábban megkötött szerződéseket. A MÁV belső ellenőrzése épp a napokban ad át számos ügyet Papcsák Ferenc elszámoltatási kormánybiztosnak, köztük számos olyat, amelyre a MÁV-vezér az elmúlt hetekben bukkant.
Eközben megtudtuk, hogy a Nemzeti Nyomozó Iroda kezdeményezett házkutatást az osztrák vasút több vezetőjénél. A bécsi Format hetilap internetes változata adott hírt róla, hogy az osztrák korrupcióellenes hatóság átvizsgáltatta Gustav Poschalko irodáját és lakását. Poschalko volt a Rail Cargo Austria egyik vezetője 2008-ban, amikor megvásárolták a magyar leányvállalatot, a MÁV Cargót, és ő írta alá a magyar Geuronet Bt.-t kétmilliárd forinttal jutalmazó sikerdíj-szerződést.
Részletek a 13. oldalon
Holnap jön az igazi tél!