Kiszorul a Malév Amszterdamból

2010. 11. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újraindította a KLM Holland Királyi Légitársaság a Budapest Ferihegyi repülőtérre közlekedő járatát, miután a cég nem tudott a nyáron megegyezni a Malévval a közös üzemeltetésről. Öt év után újra saját üzemeltetésű KLM-járat indul a Budapest–Amszterdam útvonalon. A budapesti viszonylatot eddig a KLM közösen üzemeltette a Malévval, de a hónap elejétől a KLM beszüntette együttműködését a magyar légitársasággal. A napi három járat a helyi és a csatlakozó utasforgalom teljes körű kiszolgálását célozza. Az útvonalon Boeing 737-es repülőgép közlekedik, a fedélzeten turista- és emelt szintű szolgáltatás között választhatnak az utasok. A menetrend az egynapos amszterdami kinttartózkodást is lehetővé teszi. A gépek 6.50-kor, 13.25-kor és 17.30-kor indulnak Budapestről Amszterdamba és 9.50-kor, 13.30-kor és 20.20-kor a holland fővárosból Budapestre.
A döntés hátterében kereskedelmi jellegű vita áll – tudta meg lapunk repülőtéri forrásokból. A Budapest–Amszterdam járat üzemeltetéséről öt éve egyezett meg a KLM és a magyar nemzeti légitársaság. A konstrukció lényege az volt, hogy a kiemelt vonalon a Malév működtette a gépeket, de a KLM saját utasainak – akiket többségében távoli, esetenként tengerentúli járatokon szállított – átszállóhelyet foglalt a magyar gépeken. A Malév ezzel igen nagy forgalmat – és ezzel árbevételt – tudott szerezni a Budapest–Amszterdam útvonalon, míg a holland cégnek nem kötötte le a gépparkját és egyéb kapacitását a rövid távúnak minősíthető városközi repülés. A kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés éveken keresztül megbízhatóan működött. Azt idén nyáron azonban a szerződés megújítását célzó tárgyalások megszakadtak. A lapunknak nevük elhallgatásával nyilatkozó informátorok szerint a tárgyaláson a Malév augusztusban távozott helyettes kereskedelmi igazgatója, Karim Makhlouf állt elő olyan követelésekkel, amelyeket a KLM nem kívánt teljesíteni. A volt igazgatóhelyettest korábban bírálatok érték a fapados cégekkel versenyző alacsony jegyárak és összességében a cég kereskedelempolitikája miatt. Tavaly a Malév vesztesége meghaladta a 24 milliárd forintot.
A KLM önálló járatai most kemény versenyt támasztanak a Malévnak. A magyar légitársaság szorult helyzetét mutatja, hogy naponta két pár gépén a városlátogatást oda-vissza már 23 ezer forintért lebonyolíthatja az utazó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.