Kitört a klubháború?

Véget ért a 106 éves Magyar Autóklub egyeduralma az úrvezetőknek kínált szolgáltatáscsomagok piacán. Tegnap hivatalosan is zászlót bontott a Forensis Autóklub, amely javítást, mentést és még tucatnyi, az autósoknak hasznos dolgot ad kedvezményesen vagy a versenytársnál olcsóbban.

2010. 11. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csak a tarifa számít. Körültekintésre ösztönzi az autósokat a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány kapcsán. A szervezet hangsúlyozza: a biztosítóváltást tervezők jobban teszik, ha a szerződés írásos felmondását személyesen juttatják el a biztosítóhoz, ekkor ugyanis írásos igazoló dokumentumot kapnak, azaz elkerülhető minden további félreértés. – A biztosító kiválasztása során fontos szempont lehet, hogy leendő szolgáltatónknak legyen a lakhelyünk közelében irodája, így személyesen is tudjuk ügyeinket intézni, de nem érdemes figyelmen kívül hagyni a biztosító múltját, az ismerősök tapasztalatait sem – emeli ki a fogyasztóvédelmi egyesület. (B. P.)


Sárga angyal, vizsgaállomás, klubtagoknak ingyenes újság és – egykor politikamentesnek szánt – rádiócsatorna: a legtöbb autósnak ezek jutnak először eszébe a Magyar Autóklubról (Mak). A több mint százesztendős civil szervezet az idők során megkísérelt saját benzinkúthálózatot kiépíteni, neves jogi képviselője, Kovács Kázmér pedig parkolási és szavatossági ügyekben ad tanácsokat az úrvezetők generációinak. A Mak a napokban is megszólalt mint az autósok érdekvédő szervezete, és követelte, hogy az egyik csődbe ment biztosítóegyesület pórul járt ügyfeleit segítse ki a költségvetés. Mindezek ellenére a Mak környékén mintha megállt volna az idő, a vezetők hosszú ideje változatlanok.
A kissé elmerevedett Mak most komoly versenytársat kapott a Forensis Autóklub személyében. A szervezet mögött, amelyet az Első Magyar Autós Kedvezmény Klub Kft. működtet, valójában az Autós Nagykoalíciót alkotó cégek csoportja áll. Knezsik István, az érdekvédelmi szervezet elnöke lapunk kérdésére úgy vélekedett, a verseny jót tesz majd a Maknak is. A Forensis nem kér tagdíjat, csupán regisztrációhoz köti a kedvezmények igénybevételét.
A programban részt vevő cégek számára ezzel szemben a lehetséges vásárlók adatbázisa a kincsesbánya. A klubtagok értelemszerűen autósok, akik literenként tíz forinttal olcsóbban tankolhatnak, 15 százalékos árengedményt kapnak a szerviz díjából, akár 60 százalékot a téli gumiéból, emellett 20 százalékos kedvezmény jár az autómentésnél, öt a kötelező biztosítás megkötésénél.
A klub sárgaangyal-partnere az Europ Assistance, amely Magyar Autóklubénál olcsóbb éves átalánydíjért akár a külföldi nyaralások alkalmával is segélyt nyújt a lerobbant gépkocsik gazdáinak. A Forensis azt tervezi, hogy később mobiltelefon-, energiaszolgáltató- és flottakövető cégekkel bővíti partnerkapcsolatait. Az új autóklub honlapja szeptember óta üzemel, ez alatt az idő alatt máris több mint 30 ezren regisztráltak. Knezsik István azt reméli, hogy az év végéig 70 ezer, jövő év végére akár 200 ezer tagja lesz a klubnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.