Szorul a hurok MÁV Cargo-ügyben

Kóka Jánosnak hívták a közlekedési és Veres Jánosnak a pénzügyminisztert 2008 januárjában, amikor aláírták a MÁV Cargo eladásáról szóló szerződést.

2010. 11. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez azért fontos, mert egy hónappal később, amikor a Format osztrák hetilap nyilvánosságra hozta a Geuronet Bt. sikerdíjszerződését, a vevő osztrák vasút, a Rail Cargo Austria igazgatósági ülésén az egyik vezető úgy védekezett: a lobbistára szükség van, mert ő felhívja a megfelelő minisztert. Azaz Kóka Jánost, illetve Veres Jánost. Eközben a magyar és az osztrák adóhatóságok nyomozásba kezdtek. A Hír TV megszerezte az osztrák nyomozati iratokat. Ezek szerint Gulya András tavaly márciusban megkapta a sikerdíjat a Rail Cargo Austriától, s azt a dubaji adóparadicsomba utalta. Ezután néhány nappal Gulya Fillér utcai bejegyzésű bt.-jébe beszállt egy, az Emirátusokban bejegyzett cég, beltagként. Dubajban Gönczi János nagykövet – korábbi Malév-vezető – segített Gulyának, hogy egy szabadkereskedelmi övezetben tudjon vállalkozást alapítani. Az osztrák hatóságok nem zárták ki, hogy a pénz magyar pártkasszákban landolt.
Továbbiak a 11. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.