Ismét drosztháború fenyeget?

Nem ígérkezik zökkenőmentesnek a Ferihegyi repülőtér taxiszolgáltatójának őrségváltása jövő kedden. A Zóna Taxi vitatja a reptér döntését a szerződés felbontásáról. A Budapest Airport szerint ha kell, karhatalommal biztosítják, hogy az új partner, a Főtaxi elfoglalhassa a drosztokat.

2010. 12. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kevesebb autót vesz a MÁV és a Posta. Mind a MÁV, mind a Magyar Posta módosított személyautó-flottájának lízingszerződésén. Mindez azután történt, hogy Fellegi Tamás fejlesztési miniszter a két állami cég személygépjármű-beszerzéseinek felfüggesztését kezdeményezte a hónap elején. A MÁV bejelentette, hogy módosította autóparkjának tartós bérletére kiírt felhívását. A vasúttársaság bejelentette, 200 gépkocsi bérletét mondta fel, így 260 millió forint összegű éves megtakarítást ért el. A Magyar Posta sem vásárol új vezetői autókat, közfeladatai ellátásához kizárólag a nem személyi használatra szánt járműveket, a kisbuszokat szerzi be újonnan – közölte a vállalat.


A Budapest Airport (BA) akár karhatalommal is biztosítja, hogy a Zóna Taxi december 7-én a műszak kezdetére elhagyja a ferihegyi drosztokat – mondta lapunk kérdésére Hardy Mihály. A BA álláspontja az, hogy a Zóna Taxival kötött szerződés jövő kedden végérvényesen hatályát veszti. Ezen nem változtat az sem, hogy a felek választott bírósághoz fordultak, a pernek ugyanis nincs halasztó hatálya – hangsúlyozta Hardy Mihály.
Mindezek után nem csoda, ha a Főtaxi sofőrjei izgalommal várják a december 7-i műszak kezdést. Ma még nem lehet tudni ugyanis, hogy a szerződésbontással eltávolított Zóna Taxi valóban átadja-e a helyszínt jövő kedden. A cég ugyanis megtámadta a reptér-üzemeltető és a Főtaxi közötti szerződést, mert érvénytelennek tartja. A társaság úgy érvelt, hogy a BA a taxiszolgáltatás pályázati eljárása során nem szerezte be a fővárosi önkormányzat és a Droszt Kft. vezetőinek hozzájárulását, márpedig – a Zóna szerint – e nélkül nem lehetett volna elindítani a tendert. A szolgáltató azért nem kívánja átadni a drosztokat, mert az eljárások vége szerinte január 5-re várható.
A Főtaxi elődjénél olcsóbb, 1700–5700 forint közötti tarifákat ígér. A cég jogi képviselője, Schümeky Zsombor presztízsmegbízásnak nevezte a szolgáltatási jog elnyerését. A BA előírásának megfelelően a társaság egyebek között azt vállalta, hogy az utasok a megrendeléstől számítva legfeljebb öt percet várakozhatnak az autókra. A sofőröknek, akik a reptéri szolgáltatást nyújtják, vizsgázniuk kell, és legalább egyéves gyakorlattal kell rendelkezniük. Emellett számos technikai fejlesztést hajtott végre, így a reptéri szolgáltatásba beosztott valamennyi főtaxis jármű rendelkezik hitelkártya-olvasó POS-terminállal.

Új stratégiák. A magyarországi vidéki repterek kihasználtságának növelésével, a légi közlekedés versenyképességének javításával is foglalkozik a tavaszra elkészülő légügyi stratégia, amely a várhatóan őszre megszülető új légi közlekedésről szóló törvény alapja lesz – ismertette Márton Attila miniszteri biztos. Politikai nyilatkozatot írtak alá az érintett országok Brüsszelben a Hegyeshalomtól Athénig vezető vasúti közlekedési folyosó fejlesztésének támogatásáról – közölte Völner Pál, a fejlesztési tárca államtitkára Brüsszelben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.