Megnyitotta tegnap kapuit a Párizs-Le Bourget-i repülőtéren a vasárnapig tartó 49. párizsi légiszalon, amelyre 138 ezer szakmai és 200 ezer civil látogatót várnak. A bemutatót a páratlan években rendezik meg. Idén több mint 2000 kiállító jelent meg az eseményen, amelyet 2009-ben még beárnyékolt a gazdasági világválság – jelentette az RTT News. A nehézségek ellenére a fejlesztések nem álltak le, a gyártók számos újdonsággal érkeztek. Bemutatták például a Solar Impulse nevű napelemes repülőgépet, amely 2010 júliusában történelmet írt, miután 26 órán át volt a levegőben, pusztán a Nap energiáját használva és raktározva.
Régi ellenfelek, így az európai Airbus és az amerikai Boeing is megjelentek, előbbi a kedvező fogyasztású A320 Neót mutatta be, utóbbi pedig a 747–8 Intercontinentallal rukkolt elő. Utóbbi az első olyan, részben bioüzemanyaggal működő gép, amellyel átrepülték az Atlanti-óceánt. A német EADS hadiipari vállalkozás egy a Concorde-nál kétszer gyorsabb hiperszonikus repülőgép makettjét állította ki, a jármű 2,5 óra alatt ér majd Párizsból Tokióba. Erre még kicsit várni kell, a pilóta nélküli ZEHST (Zero Emission Hyper Sonic Transport – nulla kibocsátású hiperszonikus közlekedési eszköz) legkorábban 2050-ben állhat forgalomba. A tervezők a tehetős réteg képviselőit remélik majdani ügyfeleiknek.
Menczer Tamás: Nem fognak győzni