Államosítanák a repülőtéri kiszolgálócéget?

Munkatársunktól
2011. 07. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sem lapunk forrásai, sem a Budapest Airport nem erősítette meg a Napi Gazdaság tegnapi értesülését, amely szerint visszavásárolná az állam a ferihegyi repülőtéren működő üzemanyag-kiszolgáló cég tulajdonjogát. A Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló Kft. (RÜK) adásvételéről azért röppentek fel találgatások, mert a repülőteret üzemeltető és a RÜK-öt birtokló Budapest Airport (BA) hamarosan gazdát cserél. A BA többségi tulajdonosában, a Hochtiefban a közelmúltban többségi részesedést szerezett a spanyol rivális, az Actividades de Construcción y Servicios.
A feltételezett reprivatizációról sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, sem a Budapest Airport nem adott információt a napilapnak, amely emlékeztetett, hogy a RÜK 2005 decemberében, a repülőtér privatizációja előtt két héttel került át a Malévtól a Budapest Airporthoz. Az akkor még két állami cég közti tranzakció értéke ötmilliárd forint volt, ennyit kapott papíron a Malév a RÜK-ért. A RÜK – amely a repülőtéri üzemanyag-kiszolgálás 80-85 százalékát végzi – a privatizáció előtt a Malévnak kedvezményes áron adta a kerozint. Azt nem tudni, hogy most mennyiért és kinek ad el üzemanyagot a RÜK. A BA a Napi Gazdaság kérdésére válaszolva úgy nyilatkozott, hogy az adatokat üzleti titokként kezeli. Az azonban köztudott, hogy 2007–2008-ban, amikor az orosz Abramovics testvérek vásárolták meg, a Malév jelentős tartozást halmozott a repülőtér üzemeltetőjével szemben, amelynek jelentős részét a kerozin költsége tette ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.