Sem lapunk forrásai, sem a Budapest Airport nem erősítette meg a Napi Gazdaság tegnapi értesülését, amely szerint visszavásárolná az állam a ferihegyi repülőtéren működő üzemanyag-kiszolgáló cég tulajdonjogát. A Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló Kft. (RÜK) adásvételéről azért röppentek fel találgatások, mert a repülőteret üzemeltető és a RÜK-öt birtokló Budapest Airport (BA) hamarosan gazdát cserél. A BA többségi tulajdonosában, a Hochtiefban a közelmúltban többségi részesedést szerezett a spanyol rivális, az Actividades de Construcción y Servicios.
A feltételezett reprivatizációról sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, sem a Budapest Airport nem adott információt a napilapnak, amely emlékeztetett, hogy a RÜK 2005 decemberében, a repülőtér privatizációja előtt két héttel került át a Malévtól a Budapest Airporthoz. Az akkor még két állami cég közti tranzakció értéke ötmilliárd forint volt, ennyit kapott papíron a Malév a RÜK-ért. A RÜK – amely a repülőtéri üzemanyag-kiszolgálás 80-85 százalékát végzi – a privatizáció előtt a Malévnak kedvezményes áron adta a kerozint. Azt nem tudni, hogy most mennyiért és kinek ad el üzemanyagot a RÜK. A BA a Napi Gazdaság kérdésére válaszolva úgy nyilatkozott, hogy az adatokat üzleti titokként kezeli. Az azonban köztudott, hogy 2007–2008-ban, amikor az orosz Abramovics testvérek vásárolták meg, a Malév jelentős tartozást halmozott a repülőtér üzemeltetőjével szemben, amelynek jelentős részét a kerozin költsége tette ki.
Orbán Balázs: A hét vicce: Magyar Péter tüntetést szervez a közmédia elé