Vészforgatókönyvek kidolgozásával, áruházbővítéssel, belső átszervezéssel és a szolgáltatási paletta bővítésével igyekeznek túlélni az építőipar évek óta tartó zuhanásához is köthető piaci pangást a hazai barkács-áruházláncok. A gazdasági visszaesésre már 2006 második felében reagáltak a láncok: megindult az árak csökkenése, amely bizonyos esetekben azóta is tart. A 2008-as válság után a házak felújításával kapcsolatos otthoni munkák is háttérbe szorultak, hiszen az élelem, a közüzemi számlák, a kölcsönök törlesztőrészletei, s a ruházkodásra fordított kiadások miatt nemigen volt erre fedezet. Mindezek következtében tavaly mind az öt barkácslánc veszteséget könyvelhetett el.
A helyzetre az áruházak előremeneküléssel válaszoltak. A Bauhaus néhány hete nyitotta meg harmadik magyarországi üzletét, de a Baumax is területbővítésbe ölte a pénzt, amikor megduplázta rákosmenti egységének alapterületét, a soproni, debreceni és miskolci egységét pedig felújította. Korábban ismeretlen szolgáltatások is megjelentek az áruházakban: partnercégekkel burkolást, zuhanykabin- és szekrénybeépítést is vállalnak. Az eladók számát is megnövelték, ugyanakkor felhagytak a kis menynyiségű termékek akciójával. A legtöbb üzlettel rendelkező Obi két kisebb fővárosi áruházat, a Határ útit és a Váci útit szeretné kiváltani a Kőbánya-Kispesten épült új áruházzal, de több új üzlet nyitását is tervbe vette a cég. A Bricostore áruházlánc, bár két évvel ezelőtt még célként fogalmazták meg, hogy minden nagyobb városban jelen lesznek, mióta regionális irányítás alá került a vállalat, alig látható mozdulás. A Praktiker tegnap mutatta be a sajtónak Praktiker 2013 nevű programját, amelynek lényege, hogy újragondolják az üzleti stratégiát, átszervezik a belső folyamatokat. Schlemmer Zoltán értékesítési igazgató lapunknak kifejtette, a program neve is jelzi, komoly bővülésre csak két év múlva számítanak, mert egyelőre pang az építési piac, s felmérésük szerint az embereknek alig ötöde költi el az adóváltozások miatt zsebében maradt pluszpénzt. Meggyőződésük, hogy változtatni kell a kínálaton. Elsődlegesen a meghirdetésre váró energiatakarékos lakásfelújítási programhoz igyekeznek kapcsolódni. Zöldpontokat hoznak létre az áruházakban, ahol tanácsadással is segítik a vásárlók döntéseit.
Gulyás Gergely: Most a hazugság bajnokai rágalmaznak