Gyermekeik emlékének megcsúfolása a kacsahajókat üzemeltető cég (RTD) azon gesztusa, hogy szünetelteti útjait a Delaware-en történt halálos kimenetelű baleset évfordulójának napján – derült ki abból a levélből, amelyet a tragédiában elhunyt magyar diákok szülei küldenek el ezen a héten több amerikai sajtóorgánumnak. A szerkesztőségünk birtokába került közleményben Prém Szabolcs édesapja és Schwendtner Dóra édesanyja azt írják, felháborító, hogy a történtek után még egyáltalán járhatnak a kacsahajók. Hangsúlyozták, hogy csak akkor hinnék el, hogy az RTD valóban sajnálja a történteket, ha elismernék, több ponton is hibáztak: helytelenül kezelték a vészhelyzetet, nem voltak elégségesek az előzetes biztonsági intézkedéseik és nem tartották megfelelően karban a sétahajókat.
Ismeretes, tavaly július 7-én a RTD kétéltű járművén 34 utas volt, köztük egy mosonmagyaróvári középiskola korábbi és jelenlegi diákjaiból álló csoport, amikor tíz perccel a vízreszállás után a kapitány füstöt észlelt az utastérben, ezért leállította a kisméretű hajót. A kacsahajó vészjelzéseket adott le, de a folyón közeledő, 76 méteres bárkát továbbító rendezőhajó nem vette észre. A balesetben két magyar fiatal vesztette életét. Hozzátartozóik beperelték a turisztikai társaságot, a rendezőhajót működtető céget (K-Sea Transportation Partners), valamint Philadelphia önkormányzatát.
Az amerikai közlekedési hatóság (NTSB) tizenegy hónapon át tartó vizsgálatának eredményeit június 20-án hozta nyilvánosságra. Ez megerősítette, a tragédiában meghatározó szerepet játszott, hogy mind a rendezőhajó, mind pedig a kacsahajó személyzete használta útközben a telefonját annak ellenére, hogy ezt a biztonsági előírások megtiltották. Kiderült továbbá, hogy a kacsahajón nem volt tűz. A füst, amit a kapitány látni vélt, s amely miatt leállította a motort, valójában gőz volt, miután rosszul lett visszaillesztve a kacsahajó motorjának hűtősapkája.

Tragédia Szekszárdon: holtan találták meg az eltűnt nyugdíjast