Az M2-es autóút az M0-stól Vácig 2x2 sávos lesz, az M4-es autópálya Üllőtől Törökszentmiklósig, illetve Berettyóújfalutól az országhatárig készül el, összesen 121 kilométer hosszan. Az M8-as autóútnak is két szakasza épül meg, Körmend és az országhatár, valamint Nagykőrös és Szolnok között – mindez a kormány tegnaptól hatályos gyorsforgalmiút-fejlesztésről szóló határozatában szerepel a következő évek feladataként.
A gyorsforgalmi- és főúthálózat fejlesztését négy időszakra osztja a kormány, az első az idéntől 2016-ig tart, az utolsó a 2025 és 2027 közti időszak. A határozat a forrásokat az uniós támogatásban, a megtett úttal arányos útdíjban, s az állami költségvetésben jelöli meg úgy, hogy a programnak 2027 végéig be kell fejeződnie. 2017–2020 között bezárul a főváros körül az M0-s autóút. Az M4-es Törökszentmiklóstól Kisújszállásig folytatódik, az M8-asból további 84 km épül meg a Dunántúlon, illetve az Alföldön. Az M9-es autóútnak is több szakasza készül el: Kaposvártól Bonyhádig és Vasvártól Zalaegerszegen át Pacsáig. Elkezdődik az M49-es építése, amely az M3-ast Vajától köti össze a Csenger környéki országhatárral, de ezen időszakban csak Győrtelekig épül meg 20 kilométer. 2021 és 2024 között az M0-s egyes szakaszai 2x3, s 2x4 sávosra bővülnek. Az M2-es tovább halad Váctól Rétságig, míg az M49-es újabb 20 km-rel Pátyodig folytatódik.
A lopási ügye előtt így hergelt a mentelmi jog ellen Magyar Péter - videó