Gyorsforgalmi lesz Vácig az M2-es

Hírösszefoglaló
2011. 07. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az M2-es autóút az M0-stól Vácig 2x2 sávos lesz, az M4-es autópálya Üllőtől Törökszentmiklósig, illetve Berettyóújfalutól az országhatárig készül el, összesen 121 kilométer hosszan. Az M8-as autóútnak is két szakasza épül meg, Körmend és az országhatár, valamint Nagykőrös és Szolnok között – mindez a kormány tegnaptól hatályos gyorsforgalmiút-fejlesztésről szóló határozatában szerepel a következő évek feladataként.
A gyorsforgalmi- és főúthálózat fejlesztését négy időszakra osztja a kormány, az első az idéntől 2016-ig tart, az utolsó a 2025 és 2027 közti időszak. A határozat a forrásokat az uniós támogatásban, a megtett úttal arányos útdíjban, s az állami költségvetésben jelöli meg úgy, hogy a programnak 2027 végéig be kell fejeződnie. 2017–2020 között bezárul a főváros körül az M0-s autóút. Az M4-es Törökszentmiklóstól Kisújszállásig folytatódik, az M8-asból további 84 km épül meg a Dunántúlon, illetve az Alföldön. Az M9-es autóútnak is több szakasza készül el: Kaposvártól Bonyhádig és Vasvártól Zalaegerszegen át Pacsáig. Elkezdődik az M49-es építése, amely az M3-ast Vajától köti össze a Csenger környéki országhatárral, de ezen időszakban csak Győrtelekig épül meg 20 kilométer. 2021 és 2024 között az M0-s egyes szakaszai 2x3, s 2x4 sávosra bővülnek. Az M2-es tovább halad Váctól Rétságig, míg az M49-es újabb 20 km-rel Pátyodig folytatódik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.