Peren kívüli egyezséget kötött az ausztrál Qantas légitársaság és a brit Rolls-Royce, miután az utóbbi cég gyártotta hajtómű hibája miatt kis híján lezuhant a Qantas egyik Airbus A380-as gépe tavaly novemberben. Az egyezség szerint a Rolls-Royce 95 millió ausztrál dollárt (18,9 milliárd forint) fizet a társaságnak. A Qantasnak jól jön a pénz, mert hónapok óta rendszeresen a földre kényszerülnek járatai. Tavaly novemberben az A380-asba szerelt Rolls-Royce Trent–900-as hajtómű kigyulladt, ezért a Szingapúrból induló járat pilótája visszafordult és kényszerleszállást hajtott végre. Amíg a műszaki vizsgálatok tartottak, a cég mind a hat A380-asát kivonták a forgalomból. Később az Ausztráliát sújtó földrengés, majd árvíz, az elmúlt hetekben pedig a chilei vulkáni hamu miatt kellett járatokat törölni.
A Qantasszal ellentétben az Airbusnak jól megy az üzlet. A hét elején nyílt 49. párizsi légiszalonon ugyanis a cég a polgári repüléstörténet egyszeri legnagyobb megrendelését kapta – jelentette az MTI. Az indiai IndiGo fapados légitársaság egyszerre 180 Airbust vásárol. Ebből 150 üzemanyag-takarékos A320neo lesz. Ez a típus akár 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel, mint a régebbi modell. A megrendelt gépek együttes listaára 15,6 milliárd dollár. Arról nem érkezett hír, hogy milyen ütemben kapja meg az indiai légitársaság a megrendelt repülőgépeket.
Az IndiGo India második legnagyobb belföldi utasszállítója. Augusztusban zárja le működésének első öt évét, akkortól pedig már külföldre is indíthat járatokat. A cégre először a 2005-ös párizsi légiszalon után figyeltek fel a hírügynökségek, amikor száz A320-as megvásárlását jelentette be.
Budapesten is elindul az új ügyeleti rendszer – a változás a betegek érdekét szolgálja