Július 31-ig várhatóan kormánydöntés születik a MÁV adósságának konszolidációjáról, ami fontos előfeltétel a vasúttársaság fejlesztéseinek megvalósításához – nyilatkozta szombaton Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A távirati iroda tájékoztatása szerint Szarvas elmondta: jelenleg éves szinten 15 milliárd forintot jelent az adósság kamatterhe, ami a működési költséget terheli. A vezérigazgató szerint ahhoz, hogy a MÁV pénzügyi helyzetét rendezni lehessen, az egyensúlyhoz az adósságkonszolidáción túl a hatékonyság növelésére, a működési költségek csökkentésére, szervezeti átalakításra, további források bevonására, ezzel összefüggésben pedig a már kidolgozott fejlesztési tervek rögzítésére is szükség van. Kifejtette azt is, az adósságkonszolidáció lehetővé tenné, hogy a vasúttársaság az EU-források bevonásán túl a pénzpiacról is finanszírozza fejlesztéseit. A jelenlegi mintegy 300 milliárd forint adósságból körülbelül 120 milliárd a működési költségek fedezéséhez köthető, a többségét eszközök beszerzéséhez felvett hitelek teszik ki. A vezérigazgató kifejtette: várhatóan heteken belül dönt a kormány a közösségi közlekedési koncepcióról. A társaságnál fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy felzárkózzon az európai színvonalhoz; a pályafelújítások mellett javítani kell az eszközállományt is.
Szolgáltatást vásárolnak. A MÁV-Start Zrt. szolgáltatót keres nemzetközi járatának továbbításához a Salzburg és München közötti útvonalon tárgyalásos közbeszerzési eljáráson. A jelentkezéseket július 1-jén bontják fel, a részvételi jelentkezések eredményét július 15-én hirdetik ki.
Bohár Dániel: Idegállapotban darálja a zagyvaságot Magyar Péter