Leváltották a budapesti „román zászlót”

Július első felében, rendkívüli ülésen dönthet a Fővárosi Közgyűlés a metrókocsik ügyében – közölte a tegnapi tanácskozás szünetében a főpolgármester. A fővárosi képviselők tegnap további jelentős közlekedés- és városfejlesztési döntéseket hoztak. Budapest új zászlót kapott: a piros, sárga, kék szín helyett fővárosi jelképünk is nemzeti lesz.

2011. 07. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester az Alstom vezetőivel folytatott keddi tárgyalások részleteiről tegnap elmondta: a városvezetés 12 pontos javaslatából tizenegyet elfogadott a francia társaság.
– Egy kérdésre nem találtunk választ a tavaly októberben nem teljesítés miatt felmondott 65 milliárd forintos szerződés ügyében. Ez pedig az úgynevezett vis maior pont, vagyis ha a metrókocsik szállítója nem kap típusengedélyt a szerelvényeire, az nem róható fel neki – mondta a főpolgármester, aki szerint Patrick Kron, az Alstom elnök-vezérigazgatója két héten belül jön ismét Budapestre. Ugyanakkor a kettes, illetve a négyes metróvonalakra szánt 22 plusz 15 kocsi ügyében a további döntés a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kezében van. A francia cégvezető a tárgyaláson azt mondta, ha a hatóság jogszerűen kéri a fékrendszer átalakítását, ők megteszik – szögezte le Tarlós István. Az Alstom szerződését tavaly októberben mondta fel a BKV azután, hogy az NKH jogesően elutasította a járművek típusengedélyét fékhibák és más súlyos biztonsági hiányosságok miatt.
Annyi viszont már bizonyos: Budapesten augusztus 15-e után többé hivatalosan sem loboghat a román színekre hasonlító piros, sárga, kék zászló. A Fidesz–KDNP és a Jobbik fővárosi képviselői szavazatával ugyanis megváltoztatták Budapest zászlaját. Az 1848-as hagyományok alapján az új jelkép: fehér alapon piros és zöld farkasfogak szegélyezte zászló közepén a város hagyományos, oroszlános-griffmadaras címere áll, a tetején a Szent Koronával. A frakciók közül az MSZP és az LMP tiltakozott a „szakmai egyeztetések” hiánya miatt.
A Fővárosi Közgyűlés tegnap további jelentős közlekedésfejlesztési döntéseket is hozott. A képviselők elfogadták az 1-es és a 3-as villamos fejlesztésének utolsó lépését, a csaknem 40 milliárd forintos, EU-támogatású beruházás önrészét.
– A korábbi városvezetés régi ígéretéről a jelenlegi kormány döntött, és bár az átdolgozott programot Brüsszelnek is jóvá kell hagynia, a munkálatok már jövőre megkezdődhetnek – közölte Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezérigazgatója. Az 1-es villamos vonalát a Bécsi út és a Stadionok megálló között 2012-ben felújítanák, 2013 végéig pedig a síneket átvinnék a Lágymányosi hídon a Fehérvári útig, és a 3-as villamos teljes vonalával egy időben befejeznék a teljes rekonstrukciót, magasított peronokkal, füvesített pályatestekkel. A BKK további félmilliárd forintot kapott többek között a Széll Kálmán tér átépítésének megszervezésére, a dugódíj bevezetésének az előkészítésére. A fővárosi cég felel a szintén két éve múlva várható kerékpárkölcsönző rendszer kiépítéséért is.
A képviselők határoztak továbbá a Margit híd felújításának befejező lépéseiről, a falfirka-mentesítési program folytatásáról, a taxidrosztok szabályozásáról, a közműcégeket összefogó BVK Zrt. holdinggá alakításáról. Az egészségügyi javaslatok között elfogadták a Gyurcsány-korszakban a Szent János Kórházhoz csatolt Szent Margit Kórház önállóságának visszaállítását, mielőtt a főváros jövőre átadja az államnak valamennyi hasonló intézményét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.