Vegyes tapasztalatokkal, de nagy lelkesedéssel zárta első évadját a Magyarhangya mozgalom. A fiatalok által életre hívott szerveződés a hazai filmforgalmazás problémáira adott választ egy hat filmre szóló bérlettel. A friss külföldi független filmeket egy vetítés erejéig hozták be a csatlakozó művészmozikba, és Skype-interjúkkal igyekeztek megteremteni a kapcsolatot az alkotókkal.
A jegyárakat csökkentő helyi szponzoráció terve csak egy helyen, Győrött valósult meg, de a szervezők szerint ez önmagában is bizonyítja, hogy a modell működhet. Jelenleg főszponzort keresnek a második bérlet elindításához. Ennek a filmjeit már a közönség szavazta meg előzetesek alapján, így a szervezők szerint valóban olyan filmeket vetíthetnek, amilyeneket a közönség látni szeretne. Bár elsősorban a fiatalokat célozták meg, most már az idősebb generáció bevonását is tervezik egy dokumentumfilm-sorozattal.
A szervezőgárda lendülete tehát töretlen, annak ellenére, hogy a vidéki mozikban nézőszám tekintetében nem lett kifejezett siker a Hangyapass, míg Budapesten stabil félházakat értek el. A vidéki eredményekkel kapcsolatban az egyik szervező, Csikós Gergő úgy gondolja: a kisebb érdeklődésnek talán az volt az oka, hogy nem kezdték el időben a kapcsolatfelvételt. – Vidéken nehezebb megtalálni és elérni azokat a fiatalokat, akiket ez érdekelhet, és talán kevésbé is nyitottak az itteni kisközösségek az újításokra. Fontos, hogy személyesen vegyük fel velük a kapcsolatot – vélekedett a tegnapi sajtótájékoztatón.
Ákos: Ezek engem akarnak elpusztítani