Három kérdésben is megegyezés születhet a Tesco és azon család között, amelynek nyolc hónapos gyermeke súlyos koponya- és kulcscsonttörést szenvedett az élelmiszerlánc egyik Pest megyei áruházában. A cég pár hete kereste fel a család jogi képviselőjét, és első lépésként előleget utalt a család részére, majd további egyeztetést kezdeményezett. A tegnapi találkozón a Tesco egyértelművé tette, peren kívüli megegyezést szeretne, ennek érdekében három kérdésben is hajlandó tárgyalni. Veres Csaba ügyvéd, a család jogi képviselője elmondta: első lépésként a cég elismerte a vagyoni kárt, és ki is fizeti azt. A nem vagyoni kárigény kérdésében a Tesco már átutalt egy előleget, és a vonatkozó bírósági gyakorlat ismeretében további összeggel kárpótolja a családot. – Annak érdekében, hogy ilyen baleset másokkal ne történhessen, a család azt kérte a multicégtől, hogy vállaljon kötelezettséget, miszerint a jövőben szigorítják a bevásárlókocsik felülvizsgálatát. A Tesco erre egy nyilatkozatban vállal garanciát – tájékoztatott az ügyvéd. Hozzátette: a megbeszélésen a Tesco minden kérdésben együttműködést tanúsított, így akár két héten belül pontot is tehetnek az ügy végére. A kártérítés összegét a család kérésére a tárgyalások lezártáig a jogi képviselő nem kívánta elárulni.
A multicég azután kereste fel az ügyvédet, hogy lapunk megírta: a család peres eljárás megindítását tervezi a Tesco ellen.
Ismeretes: egy nyolc hónapos fiú szenvedett koponya- és kulcscsonttörést a Tesco budaörsi áruházában. A szülők egy vásárlás alkalmával az ülni tudó gyereket a bevásárlókocsi gyermekszállításra kijelölt részébe tették, amely a pénztárnál a kisgyerekkel együtt felborult. A bevásárlókocsi hibás volt, mint kiderült, egyik kereke kiesett a vásárlás közben. A balesetben a fiúnak 3,5 centiméteres koponyatörése keletkezett, és az esés következtében a kulcscsontja is eltört. Miután a gyermek rendbe jött, a család – jogi képviselőjén keresztül – tavaly augusztusban felszólítólevelet küldött a Tescónak a kárigény rendezésére. A Tesco a felszólítólevélre nem reagált, mondván, a szóban forgó levél „elkeveredett”. A válaszadás elhúzódása miatt a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az áruházra 2011 márciusában százezer forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki. Az üzletlánc ezután bekérte a gyerek orvosi leleteit, majd 2011. május 31-én – azaz a káreseményt követő csaknem másfél év után – az alábbi lekezelő választ adta: „a Társaság álláspontja szerint egy 8 hónapos gyerek még nem képes arra, hogy önállóan üljön egy bevásárlókocsiban”. Mivel a szülőket mélységesen felháborította, hogy a Tesco semmilyen együttműködési vagy segítő szándékot nem mutatott, elkeseredésükben döntöttek a büntetőfeljelentés mellett.
Az édesanya korábban elmondta: először olyan gyerekkocsit kerestek, amibe bele lehet fektetni egy gyermeket, de az egyik pénztáros azt mondta, hogy ilyet ők nem tartanak. Hozzátette: a hagyományos bevásárlókocsik elején fel van tüntetve, hogy gyermek szállítására alkalmasak, a gyermek korát nem megjelölve, így rendeltetésszerűen használták a kocsit. Egy lapunk által korábban megszólaltatott független jogi szakértő a cég által megfogalmazott kifogásokra úgy reagált: a gyerekülés és a gyerek kora sincs összefüggésben a balesettel, hiszen kiváltó oka a hibás bevásárlókocsi volt. Jeles Judit hozzátette, a kocsi a Tesco üzletkörébe tartozó eszköz, amiért a cégnek kell vállalnia a felelősséget. Ezenkívül a szülők felelőtlen magatartására sem hivatkozhat a cég, hiszen nem egy hibátlan, hanem egy hibás kocsi borult fel.
Lapunk megkereste a Tescót, ahol azt a választ kaptuk: végleges megegyezés a családdal jövő hét közepén várható, a már kifizetett részösszeg másik felét a végleges megállapodás után utalják.
A lopási ügye előtt így hergelt a mentelmi jog ellen Magyar Péter - videó