Meghátrált a Tesco

Peren kívüli megegyezést és kártérítést javasolt a Tesco annak a családnak, amelynek nyolc hónapos gyermeke súlyos koponya- és kulcscsonttörést szenvedett a cég áruházában csaknem két évvel ezelőtt. A multicég idén májusig nem reagált a szülők megkeresésére, amiért a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség százezer forintra megbírságolta.

Vass-Gabay Dorka
2011. 07. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három kérdésben is megegyezés születhet a Tesco és azon család között, amelynek nyolc hónapos gyermeke súlyos koponya- és kulcscsonttörést szenvedett az élelmiszerlánc egyik Pest megyei áruházában. A cég pár hete kereste fel a család jogi képviselőjét, és első lépésként előleget utalt a család részére, majd további egyeztetést kezdeményezett. A tegnapi találkozón a Tesco egyértelművé tette, peren kívüli megegyezést szeretne, ennek érdekében három kérdésben is hajlandó tárgyalni. Veres Csaba ügyvéd, a család jogi képviselője elmondta: első lépésként a cég elismerte a vagyoni kárt, és ki is fizeti azt. A nem vagyoni kárigény kérdésében a Tesco már átutalt egy előleget, és a vonatkozó bírósági gyakorlat ismeretében további összeggel kárpótolja a családot. – Annak érdekében, hogy ilyen baleset másokkal ne történhessen, a család azt kérte a multicégtől, hogy vállaljon kötelezettséget, miszerint a jövőben szigorítják a bevásárlókocsik felülvizsgálatát. A Tesco erre egy nyilatkozatban vállal garanciát – tájékoztatott az ügyvéd. Hozzátette: a megbeszélésen a Tesco minden kérdésben együttműködést tanúsított, így akár két héten belül pontot is tehetnek az ügy végére. A kártérítés összegét a család kérésére a tárgyalások lezártáig a jogi képviselő nem kívánta elárulni.
A multicég azután kereste fel az ügyvédet, hogy lapunk megírta: a család peres eljárás megindítását tervezi a Tesco ellen.
Ismeretes: egy nyolc hónapos fiú szenvedett koponya- és kulcscsonttörést a Tesco budaörsi áruházában. A szülők egy vásárlás alkalmával az ülni tudó gyereket a bevásárlókocsi gyermekszállításra kijelölt részébe tették, amely a pénztárnál a kisgyerekkel együtt felborult. A bevásárlókocsi hibás volt, mint kiderült, egyik kereke kiesett a vásárlás közben. A balesetben a fiúnak 3,5 centiméteres koponyatörése keletkezett, és az esés következtében a kulcscsontja is eltört. Miután a gyermek rendbe jött, a család – jogi képviselőjén keresztül – tavaly augusztusban felszólítólevelet küldött a Tescónak a kárigény rendezésére. A Tesco a felszólítólevélre nem reagált, mondván, a szóban forgó levél „elkeveredett”. A válaszadás elhúzódása miatt a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az áruházra 2011 márciusában százezer forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki. Az üzletlánc ezután bekérte a gyerek orvosi leleteit, majd 2011. május 31-én – azaz a káreseményt követő csaknem másfél év után – az alábbi lekezelő választ adta: „a Társaság álláspontja szerint egy 8 hónapos gyerek még nem képes arra, hogy önállóan üljön egy bevásárlókocsiban”. Mivel a szülőket mélységesen felháborította, hogy a Tesco semmilyen együttműködési vagy segítő szándékot nem mutatott, elkeseredésükben döntöttek a büntetőfeljelentés mellett.
Az édesanya korábban elmondta: először olyan gyerekkocsit kerestek, amibe bele lehet fektetni egy gyermeket, de az egyik pénztáros azt mondta, hogy ilyet ők nem tartanak. Hozzátette: a hagyományos bevásárlókocsik elején fel van tüntetve, hogy gyermek szállítására alkalmasak, a gyermek korát nem megjelölve, így rendeltetésszerűen használták a kocsit. Egy lapunk által korábban megszólaltatott független jogi szakértő a cég által megfogalmazott kifogásokra úgy reagált: a gyerekülés és a gyerek kora sincs összefüggésben a balesettel, hiszen kiváltó oka a hibás bevásárlókocsi volt. Jeles Judit hozzátette, a kocsi a Tesco üzletkörébe tartozó eszköz, amiért a cégnek kell vállalnia a felelősséget. Ezenkívül a szülők felelőtlen magatartására sem hivatkozhat a cég, hiszen nem egy hibátlan, hanem egy hibás kocsi borult fel.
Lapunk megkereste a Tescót, ahol azt a választ kaptuk: végleges megegyezés a családdal jövő hét közepén várható, a már kifizetett részösszeg másik felét a végleges megállapodás után utalják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.