Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Lidl Magyarország, amikor akciós kiadványaiban a „6 éve a legjobb árak”, illetve a „2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent alkalmazta – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely ezért a vállalkozásra tízmillió forint bírságot szabott ki. A Lidl Kft. hetente igen magas példányszámban jelenteti meg és juttatja el a fogyasztókhoz akciós reklámújságjait. A tavaly november és december közötti időszakban több kiadványában közölte az említett szlogeneket. A vállalkozás állítása szerint kizárólag az üzletlánc saját boltjaiban kapható termékek áraira gondoltak, s ezeket nem akarták összefüggésbe hozni a versenytársak termékeinek áraival. A GVH szerint azonban a reklámújságok semmilyen erre vonatkozó kitételt vagy utalást nem tartalmaztak. A hivatal értelmezése szerint a „legjobb árak” üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza. Vagyis meglátásuk szerint az áruházlánc arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl Kft.-nél vannak a legjobb, legkedvezőbb árak. A bírság meghatározásánál a GVH figyelembe vette azt is, hogy a reklámújságokban történő hirdetések megjelentetése több héten át és ráadásul a karácsonyi, illetve az újévi időszakban zajlott, így a fogyasztók széles körét érte el.
Elkészült Magyar Péter pszichiátriai szakvéleménye