Megtévesztette vásárlóit a Lidl áruház

Dénes Zoltán
2011. 07. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Lidl Magyarország, amikor akciós kiadványaiban a „6 éve a legjobb árak”, illetve a „2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent alkalmazta – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely ezért a vállalkozásra tízmillió forint bírságot szabott ki. A Lidl Kft. hetente igen magas példányszámban jelenteti meg és juttatja el a fogyasztókhoz akciós reklámújságjait. A tavaly november és december közötti időszakban több kiadványában közölte az említett szlogeneket. A vállalkozás állítása szerint kizárólag az üzletlánc saját boltjaiban kapható termékek áraira gondoltak, s ezeket nem akarták összefüggésbe hozni a versenytársak termékeinek áraival. A GVH szerint azonban a reklámújságok semmilyen erre vonatkozó kitételt vagy utalást nem tartalmaztak. A hivatal értelmezése szerint a „legjobb árak” üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza. Vagyis meglátásuk szerint az áruházlánc arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl Kft.-nél vannak a legjobb, legkedvezőbb árak. A bírság meghatározásánál a GVH figyelembe vette azt is, hogy a reklámújságokban történő hirdetések megjelentetése több héten át és ráadásul a karácsonyi, illetve az újévi időszakban zajlott, így a fogyasztók széles körét érte el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.