Őszi akciók nyáron

Akár 70 százalékos árengedménnyel is találkozhat a kitartó vevő az idei nyári vásáron. Nem árt azonban odafigyelni, nem akarják-e átejteni a kereskedők a figyelmetlen vásárlót.

Hajdú Péter
2011. 07. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár hagyományosan július elején kezdődik a nyári vásár, idén már két-három héttel korábban az áruházak polcaira kerültek az akciós termékek. Így várhatóan két teljes hónapig válogathatnak az olcsóbb áruk között a vevők. Az idei nyári vásár abban is különbözik a korábbiaktól, hogy a válság évei alatt adott számos kedvezmény miatt most sok esetben kisebb az engedmény, mint korábban. Bár valamilyen mértékű leárazás minden területen megtalálható, a legnagyobb akciókat a ruházati boltok indították el. A tapasztalatok szerint újdonság, hogy az idei vásáron már az őszi ruhakollekció darabjai is megjelentek. Ez nem is csoda, hiszen kell a bevétel: a 2008-ban elért rekordforgalom óta a ruházati üzletek száma negyedével esett vissza, forgalmuk még tavaly sem érte le a két évvel korábbi szintet. Hatszázalékos, tízmilliárd forintos forgalomcsökkentést szenvedtek el.
A Marks and Spencer ruházati lánc például tavaszi-nyári kollekcióra adott 30-60 százalékos engedménnyel várja a vásárlókat már június utolsó hete óta. Omischl Eszter, a lánc hivatalvezetője elmondta, a válság miatt a vevők egyre érzékenyebbek az árra, s ezért jobban tájékozódnak, kivárják az akciókat. A C&A ruházati hálózat pedig már június közepén megkezdte a nyári vásárt, s a 30-50 százalékos engedmény akár 70 százalékra is felfuthat a július végi zárásig.
A nyári akciós vásárlásaink során különösen érdemes figyelni, mert bárkivel előfordulhat az, ami egy olvasónkkal történt: a pénztárszalagot nézegetve vette észre, a polcon látott ár csak vevőcsalogató volt, a számlán már nagyobb öszszeg szerepelt. Az sem ritka, hogy az akciós újságból kiválasztott termék az áruházban már drágább, az indokolás szerint „az akciós készlet elfogyott”. Jó tudni, hogy ezekben az esetekben a vásárlónak van igaza, a meghirdetett, alacsonyabb áron kell hozzájutnia a termékhez. Ha jelezzük ezeket a „csalafintaságokat”, akkor vagy helyben, a pénztárnál, vagy az áruházak helyszíni ügyfélszolgálatán kell megtérítenie az áruháznak számunkra az árkülönbözetet. De arra is fölkészülhet a gyanútlan vásárló, hogy az engedménnyel vásárolt hibás terméket nem akarják kicserélni, mondván: akciós árut nem cserélünk. Sokan nem tudják, hogy ezt csak akkor teheti meg a kereskedő, ha éppen az áru hibájára hivatkozva adott engedményt. Egyéb esetben köteles hibátlan árura cserélni még az akciós terméket is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.