Piaci körülményekre és az inflációra hivatkozva mindhárom hazai mobilszolgáltató emelte árait az utóbbi hetekben. A lépés az elmúlt tíz évben példátlan, legutóbb ugyanis az ezredforduló elején nőttek a tarifák. A Vodafone nemrég közleményben tudatta, hogy augusztus 19-től átfogó áremelés várható a szolgáltató szinte összes, kereskedelmi forgalomban elérhető, valamint már nem értékesített, de egyes ügyfelek által továbbra is használt tarifáit illetően. Az áremelés az előfizetési díjakra vonatkozóan átlagosan eléri majd a 7,4 százalékot (vagyis jóval az infláció feletti), a havidíjon felül a perc- és SMS-díjak átlagosan egy forinttal emelkednek. A Vodafone csak a harmadik volt a sorban: elsőként, május 1-jétől a T-Mobile hajtott végre árkorrekciót MédiaMánia díjcsomagcsaládjában, valamint a Domino kártyás előfizetésnél. Előbbinél egy forinttal, utóbbi díjcsomagnál két forinttal nő minden percdíj. A T-Mobile-t követően – május 17-én – a Telenor is árat emelt, a cég a kínálat legnépszerűbb tagjainak számító Perc tarifacsomag havidíjait növelte. A havi fix költségek 70–1200 forint közt növekedtek, a lebeszélhető keret túllépése esetén azonban további kiadásokkal számolhatnak a Telenor ügyfelei. A közelebbről meg nem nevezett „piaci körülmények” kizárásos alapon a távközlési ágazatra kivetett különadó bevezetésére utalnak, más területen ugyanis vagy nem volt szükség újabb források bevonására, vagy egyenesen kedvező folyamat vette kezdetét. Ilyen a nagykereskedelmi hívásdíjakat hatósági szinten szabályozó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb piacelemzési határozattervezete, miszerint a közzétételtől kezdődően a beszédcélú hívásvégződtetési díjaknak 2013. január 1-jéig három lépcsőben, legfeljebb percenként 7,06 forintra kell csökkenniük mindhárom szolgáltatónál.
A bejelentett, így kalkulálható kiadások mellett sajnálatos módon a távközlés területén is léteznek kellemetlen meglepetések. Az NMHH tegnap közölte, hogy a Magyar Telekom (a T-Mobile anyacége) mobil hangszolgáltatása mellé automatikusan, külön figyelmeztetés nélkül is bekapcsolta adatszolgáltatását is, amiről csak a számla kézhezvételekor értesülhetett az ügyfél. A hatóság vizsgálja a konkurens társaságok hasonló gyakorlatát is. A Telekom reagálásában közölte: általános szerződési feltételeit az NMHH álláspontjának megfelelően módosítja.
Brüsszel meg akarja menteni Magyar Pétert a lopási botrányában