Tíz év után nőnek a tarifák

Bodacz Péter
2011. 07. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Piaci körülményekre és az inflációra hivatkozva mindhárom hazai mobilszolgáltató emelte árait az utóbbi hetekben. A lépés az elmúlt tíz évben példátlan, legutóbb ugyanis az ezredforduló elején nőttek a tarifák. A Vodafone nemrég közleményben tudatta, hogy augusztus 19-től átfogó áremelés várható a szolgáltató szinte összes, kereskedelmi forgalomban elérhető, valamint már nem értékesített, de egyes ügyfelek által továbbra is használt tarifáit illetően. Az áremelés az előfizetési díjakra vonatkozóan átlagosan eléri majd a 7,4 százalékot (vagyis jóval az infláció feletti), a havidíjon felül a perc- és SMS-díjak átlagosan egy forinttal emelkednek. A Vodafone csak a harmadik volt a sorban: elsőként, május 1-jétől a T-Mobile hajtott végre árkorrekciót MédiaMánia díjcsomagcsaládjában, valamint a Domino kártyás előfizetésnél. Előbbinél egy forinttal, utóbbi díjcsomagnál két forinttal nő minden percdíj. A T-Mobile-t követően – május 17-én – a Telenor is árat emelt, a cég a kínálat legnépszerűbb tagjainak számító Perc tarifacsomag havidíjait növelte. A havi fix költségek 70–1200 forint közt növekedtek, a lebeszélhető keret túllépése esetén azonban további kiadásokkal számolhatnak a Telenor ügyfelei. A közelebbről meg nem nevezett „piaci körülmények” kizárásos alapon a távközlési ágazatra kivetett különadó bevezetésére utalnak, más területen ugyanis vagy nem volt szükség újabb források bevonására, vagy egyenesen kedvező folyamat vette kezdetét. Ilyen a nagykereskedelmi hívásdíjakat hatósági szinten szabályozó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb piacelemzési határozattervezete, miszerint a közzétételtől kezdődően a beszédcélú hívásvégződtetési díjaknak 2013. január 1-jéig három lépcsőben, legfeljebb percenként 7,06 forintra kell csökkenniük mindhárom szolgáltatónál.
A bejelentett, így kalkulálható kiadások mellett sajnálatos módon a távközlés területén is léteznek kellemetlen meglepetések. Az NMHH tegnap közölte, hogy a Magyar Telekom (a T-Mobile anyacége) mobil hangszolgáltatása mellé automatikusan, külön figyelmeztetés nélkül is bekapcsolta adatszolgáltatását is, amiről csak a számla kézhezvételekor értesülhetett az ügyfél. A hatóság vizsgálja a konkurens társaságok hasonló gyakorlatát is. A Telekom reagálásában közölte: általános szerződési feltételeit az NMHH álláspontjának megfelelően módosítja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.