Sikerült megszilárdítani a hazai élelmiszer-kereskedelem pozícióját – ez derül ki a Nielsen piackutató felméréséből. A távirati irodához eljuttatott közlemény szerint értékben négy százalékkal bővült, az eladott termékek mennyiségét tekintve pedig stabil maradt forgalmuk a legutóbbi hat hónapban. A kutatásban – amely során a tavalyi év azonos időszakához viszonyították a folyamatokat – kilencven termékcsoportot vizsgáltak; ezek együttes forgalma tavaly december és idén május között meghaladta a 640 milliárd forintot. Átlag felett nőtt a sajt, a gyümölcsjoghurt, a tejföl, az étolaj és a vaj bolti eladása. Figyelemre méltó, hogy a nagy eladótérrel bíró üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a kétszáz négyzetméteres és az ennél kisebb üzletek bevételében is, így ezek piaci részesedése – egyik fél évről a másikra – stabil maradt. Mindez a legutóbbi évek szűkülése után kedvező, javuló trendet mutat.
A hagyományos üzletek biztos piaci pozíciója azért kiemelendő, mert a kereken 19600 általános élelmiszerüzletből 11100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6400 tartozik az 51–200 négyzetméteres körbe.
Itt vannak Orbán Viktor legújabb bejelentései - élőben a kormányfői interjú