Több élelmiszert adtak el a kisebb üzletek

Hírösszefoglaló
2011. 07. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sikerült megszilárdítani a hazai élelmiszer-kereskedelem pozícióját – ez derül ki a Nielsen piackutató felméréséből. A távirati irodához eljuttatott közlemény szerint értékben négy százalékkal bővült, az eladott termékek mennyiségét tekintve pedig stabil maradt forgalmuk a legutóbbi hat hónapban. A kutatásban – amely során a tavalyi év azonos időszakához viszonyították a folyamatokat – kilencven termékcsoportot vizsgáltak; ezek együttes forgalma tavaly december és idén május között meghaladta a 640 milliárd forintot. Átlag felett nőtt a sajt, a gyümölcsjoghurt, a tejföl, az étolaj és a vaj bolti eladása. Figyelemre méltó, hogy a nagy eladótérrel bíró üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a kétszáz négyzetméteres és az ennél kisebb üzletek bevételében is, így ezek piaci részesedése – egyik fél évről a másikra – stabil maradt. Mindez a legutóbbi évek szűkülése után kedvező, javuló trendet mutat.
A hagyományos üzletek biztos piaci pozíciója azért kiemelendő, mert a kereken 19600 általános élelmiszerüzletből 11100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6400 tartozik az 51–200 négyzetméteres körbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.