Új burkolati jeleket festenek fel az M70-es autóút egyik veszélyes szakaszán, a 6-os és 10-es kilométer között a hét végén – közölte Béni Gyöngyi, az Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivője tegnap a távirati irodával. Ismert, hogy kedden az M70-es úton ütközött frontálisan egy román autóbusz egy szlovén kamionnal; a balesetnek hat halálos áldozata volt. Az autópálya-kezelő elképzelése szerint a dupla záróvonal és közötte a vastag vörös csík optikailag szűkíti a sávokat és ezzel sebességcsökkentésre kényszeríti a járműveket. A burkolatmarással együtt járó munkálatok költsége 7,5 millió forint. Az M70-es helybéliek által halálútnak nevezett, kétszer egy sávosra szűkített szakaszain összesen kilenc-tíz kilométeren néhány év alatt tizenöten vesztették életüket. A hasonló tragédiák miatt a környéken élők hosszú ideje próbálják elérni, hogy ne csak táblákkal és forgalomkorlátozással próbálják biztonságosabbá tenni az utat, eddig sikertelenül.
A szóvivő szerint éppen az előző hét végére tervezték a 2,3 kilométer hosszú felfestést, de a hétvégi esőzés ezt meghiúsította. Az új burkolatjel nem a keddi buszbaleset helyszínén lesz, hanem az autóút egy másik, szintén balesetveszélyes szakaszán. Béni Gyöngyi elmondta: ez az utolsó forgalomtechnikai eszköz, amivel az autósok sebességét csökkenteni próbálják, az elmúlt években új táblákkal, felfestésekkel már minden más lehetőséget kihasználtak. Arra nem alkalmas az autóút, hogy sávelválasztó korlátot vagy betontömböket helyezzenek el rajta.
Az első információk szerint két ember meghalt tegnap, amikor két teherautó, egy kisbusz és egy személyautó ütközött össze Békés megyében, a 47-es út Orosháza és Csorvás közötti szakaszán.
EU: zéró tolerancia. Az Európai Parlament közlekedési bizottsága úgy döntött, hogy az Európai Unió egész területén nulla toleranciát vezessenek be a vérben lévő alkoholszintre, a friss jogosítvánnyal rendelkezők és hivatásos sofőrök esetében. A bizottság szintén be akarja tiltani az SMS-üzenetek és e-mailek küldését, valamint a világháló böngészését vezetés közben. A közlekedési bizottság ezzel azt reméli, hogy így Európában csökkenthetők lesznek a halálos kimenetelű közlekedési balesetek. A testület nem javasolta más esetekben a volán mögött ülők véralkohol szintjére az egységes nulla toleranciát. Mint ismeretes, Nyugat-Európa legtöbb országában bizonyos szintű alkoholfogyasztás megengedett, míg a volt szocialista országok legtöbbjében a zéró tolerancia van érvényben. 2001-ben az EU azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2010-re felére csökkenti a közutakon életüket vesztettek számát. 2009-ben ugyanakkor 35 ezren vesztették életüket a közúti forgalomban. (L. I.)
Megölték az RTL Klub korábbi vezetőjét Budapesten