A modern selyemút első európai uniós állomásának nevezték a tegnapi megnyitón az Asia Centerben létrehozott China Brand Trade Centert (CBTC). A márkás kínai termékek és gyártóik számára kialakított központ nemcsak azoknak a kínai vállalkozásoknak nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek termékeikkel szeretnének betörni az Európai Unióba, hanem a távol-keleti befektetőknek is. A megnyitón elhangzott, hogy a már nyolcadik éve működő Asia Center ismertségére építve tapasztalattal és infrastruktúrával szeretnék segíteni az üzleti partnerek egymásra találását. Az intézményben helyett kapott kínai vállalkozások a hagyományosan keleti textilipartól, a sporteszközökön és gépipari termékeken keresztül egészen a megújuló energiákig nagyon sok területen kínálják termékeiket, szolgáltatásaikat. Azért választották Budapestet a CBTC helyszínéül, mert nemcsak egy százmilliós regionális piac központi helyén fekszik, de azért is, mert innen a közvetlenül megcélzott ukrán, román, bolgár, szerb, horvát, szlovén, cseh, osztrák és szlovák piac mellett az EU egész területe könnyen elérhető.
– Haladéktalanul tárgyalásokat kezdünk arról, Kína miként vehet részt a magyar adósság finanszírozásában, miután a múlt héten megszületett az erről szóló politikai döntés – nyilatkozta a Reutersnek tegnap Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter az MTI ismertetése szerint. A távol-keleti ország piaci alapon vesz majd részt az akcióban. A forint- és devizakötvényekre egyaránt kiterjedő pénzügyi lépések részleteiről, a várható összeg nagyságáról Fellegi részleteket nem mondott. Ugyanakkor kiemelte, szó van egy, a Magyar Nemzeti Bank és egy kínai pénzintézet részvételével létrehozandó alapról, amelynek célja a magyarok kínai, illetve a távol-keleti cégek magyarországi befektetéseinek elősegítése.
Nem sokáig tart már a jó idő, hirtelen érkezik a nagy lehűlés