Csendes átalakulás a piacon

A feltöltőkártyák helyét fokozatosan átveszik az előfizetések, az ügyfelek számának  csökkenése pedig abból fakad, hogy az inaktív előfizetések helyét átveszik a tényleges forgalmat lebonyolítók – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss és egy évvel ezelőtti adatainak összehasonlításából.

Bodacz Péter
2011. 08. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez év júniusában 68 ezerrel, 11,704 millióra csökkent a három mobiltelefon-szolgáltatónál lévő összes előfizetések száma. Ezen belül a forgalmat is felmutató előfizetések mennyisége az előző hónaphoz képest 12 ezerrel gyarapodott, s elérte a 10,959 milliót – közölte az NMHH. A hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján száz főre 117,4 SIM kártya jutott, míg egy hónappal korábban 118. A múlt hónap végére a T-Mobile részesedése a májusi 44,28 százalékról 44,50 százalékra, a Vodafone-é 22,49 százalékról 22,59 százalékra nőtt, míg a Telenoré 33,23 százalékról 32,90 százalékra csökkent. A forgalmazásban részt vevők száma alapján a három szolgáltató piaci része szinte nem változott: a Vodafone 22,62 százalékon, a Telenor 32,27 százalékon, a T-Mobile pedig 45,11 százalékon állt.
A friss számokat érdemes öszszehasonlítani az egy évvel korábbi adatokkal. 2010 júniusához képest több mint 161 ezerrel csökkent az összes szerződésállomány, ugyanakkor ez idő alatt a megelőző három hónapban hívást indító vagy fogadó, illetve SMS-t küldő ügyfelek száma csaknem 155 ezerrel nőtt. A folyamattal együtt jár, hogy a szolgáltatóknál töretlenül csökken a feltöltőkártyás előfizetések részesedése: míg tavaly ilyenkor az összes előfizetés több mint 55 százaléka feltöltőkártyás volt, addigra ez az arány mára 51,4 százalékra süllyedt, és a folyamatnak vélhetően nincs vége. A legtöbb, úgynevezett inaktív ügyféllel egyébként továbbra is a Telenor rendelkezik: a cég 3,85 millió SIM kártyájából 314 ezren nem bonyolítottak le forgalmat. A T-Mobile-nál 5,208 millió előfizetésből 264,4 ezer, a Vodafone-nál pedig 2,643 millió szerződésből 164,8 ezer számít inaktívnak. A Telenor piaci részesedése az összes előfizető körében tavaly óta csaknem két százalékot esett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.